Pages

@aimaniman |

kehidupan...


Mama aimaniman amik gambar kipas plak.. nape?.. hii, kipas berpusing tu menandakan ligatnya pusingan pikiran mamaiman la nie.. naper?.. ni lee citer yg nak dikongsi , tlg ler bagi respons yer...
tentang... pembantu rumah ler,.. sekarang ni tengah hot kisah pembantu indon kene dera ngan majikan bangsa lain, nie yg geram ni bukan isu perkauman tp knapa sbb seseorg, org lain pun kene taiknya gak.... dah tue org indon tue dah senang2 ker, nak demand sangat,...
ni nak citer, dari 2 tahun lpas, mama aimaniman dah kener tipu ngan 5 pembantu indon... +++ ntah brapa ramai lg majikan yg bleh kongsi citer sama...
bukan nak kata aper, bab pembantu kene dera, lkas2 depa buat demo.. bab majikan kene tipu dia org x highlightkan punnnn.... dah cuba p telepon imegresen, n pihak2 lain no responsss...
ginie, yg 1st keje 2 minggu, agen tuko ngan yg baru, keje 8 bulan,... pas tue buat hal nak kenen ngan dot dot dot n cuber nak kawuin plak ngan jiran indon sbelah... pas tu agen tuko ngan pembantu yg dah berumur, mama aimaniman agak dah umur 60 +++.. dia x larat n mama aimaniman x larat n agen pun buat dek jer, so tuko agen,.. bayar duit tp bibik x sampai2.. di bagi bibik, br kejer 1 bulan, lari rumah atas alasan agen janji cuma sementara jer... pas tue dapat duit gantie separuh, mama aimaniman x sanggup tuko agen dr indon plak, bibik datang macam dijanjikan, tp datang ngan handbag, ngan blaus kelawar ngan bibir berlipstick ngan spec mata lawar...ingat lg diaolog 1st dier.."nie ker majikannya"... haa terdetik dlm ati mama aimaniman... selekeh sangat ker akue sampai dia x cayer aku majikannn....
k lae... hampir 3 minggu kejer, satu malam aku dikejutkan oleh ahli RT taman, dia kater, pembantu cigu hilang tak??? haaaa... aku tengok bilik, iron terpasang n bilik dier berkunci...
pkl 12 t'malam aku terhegeh2 p kedai makan p tengok saper orgnya.. mmg btol bibik aku!!!.... sambil nangis2 dia pun citer, dia xsanggup kejer dgn mama aimaniman sbb kat rumah x der makanan...
mama  aimaniman jawab ler kalau nak lauk ikan, dagiung udang tiap2 ari, dia x payah jd bibik sbb  dia dah ok kat indon.. btol tak...
kat rumah tue mmg laa x der ayam tiap hari x der udang daging tiap ari tp takat telor n beras n nugget utk anak2 mmg tersedia kat peti ais... x kan kebulur pun!!! .... dah tue bibik kata tiap2 ari makan saup, sbb mama aimaniman suruh dia mask sup untuk aimaniman... cuba u all bloggers pikiark, dah keje dia sbg pembantu, patut ker x reti masak n ngadu plak ari2 makan sup jer n lari dr rumah plak... hissssss... dia ingat dia keje apa gaknya,    x kan majikan plak nak masakkan utk dia... sbb dia ngadu kat org kat kedai tue, masa duduk kat rumah ibu kat jhr (rumah nenek aimaniman) dia dibagi sarapan duylu br disuruh buat keje... hissssss... patut ker, mama aimaniman pun x sempat nak sarapan sblom p sekolah, nak buatkan tok dia plak...... 
k laaa, sampai takat nie dulu lee, lagi panjang lg marah aku, last2 aku antar dia balik naqik flight!!! guner duit aku tambang n bagi duit blanja 50, br keje 3 minggu dah lari... janji agen nak ganti tp skarang dah masuk bulan ke-4 bayang pun tarak...
so, nak salahkan saper? majikan yg segelintir buat taik atau banyak majikan yg dibuat taik oleh pembantuuu???????    
nie iman mama terpaksa bawa p sekolah sbb x der sape nak jg kow nakkkk... x per lee...... jom p kantin, nak minum dolu... he heeee
Sudah baca sila komen

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012