Mengapa Merokok Abah

March 18, 2011


Persoalan nie khas ditujukan kepada abah, atuk tekam, abang2.. pokcik2.. sumer yg menghisap rokok
Napa la hisap rokok abah...
Nanti abah jawab....

... abah2 isap.. abng abah..
abah x tajut ke kalu sakit..
abah.. abah pun isap sampai umoq 60 lebih pun x da apa2 x sakit pun
lepas isap.. abah minum lae air suam...
abah, adik baby batuk sbb rokok lae..
tak la.. adik baby selsema sebab banyak abuk
abah.. basuh la tangan lepas isap rokok..
x pa... x da benda la...

Itu lae antara dialog yang setiap hari, iman dengar mama ucapkan dengan abah.. tapi detik untuk mama tak nampak rokok kat kamus hidup abah x muncul2 pun.. abah dah macam perokok tegar...
mungkin abah merokok sebab kat bawah ni kan..


abah dan ramai lagi yang merokok sebab ayah abah merokok, abang abah merokok, adik abah merokok, datuk abah merokok.. so abah merokok lae...


dan.. ini senario di sekolah2 sekarang.. ramai budak lelaki tak anggap kelas tempat belajar.. mereka anggap belajar ialah 'sembunyi2.. kena kejar... kene maki.. kene rotan..etc' dan nak tahu sebab apa mereka jadi macam nie... satu sahaja sebab dengan adanya satu kuasa.. kuasa maha besar 
ROKOK

dan soalan Iman bila abah akan jawab dengan abah takkan merokok lagi Iman...

You Might Also Like

0 Comment

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels