Pages

@aimaniman |

Malangnya rakyat Malaysia

Malangnya rakyat malaysia kerana saban hari ditekan dan terus ditekan..
Dah la harga barang-barang naik.. contoh paling ketara.. Susu brand Mamax Gold.. time kak iman Athirah dulu yang 1.8 kg 1st/ 2nd step cuma lebih kurang RM67 .. tapi la ni dah capai RM129!!!
Lepas tu drypers dulu time kakak tak lebih RM30.. tapi 4 tahun je berlalu.. sekarang dah RM37.90 kekadang capai RM43++... cuba lah hang pa pikir.. jangan kata harga gula je naik 10sen 20 sen, harga nes ais naik 50 sen tapi tang susu n drypers ada hang pikir... almaklumlah pak menteri x da baby lagi so tak terasa la betapa berbezanya harga barang keperluan kami yang ada anak2 kecik nieh..
pas tu...
semalam dapat surat dari ASTRO
blah blah blah.... Dukacita dimaklumkan akibat tekanan kos..... harga pakej tertentu akan disemak..
no kad pintar : xxxxxxxxxx
pakej semasa anda  :  2 mini,SPT
Harga pakej bulanan semasa anda  :  RM 71.95
Harga pakej bulanan baru anda  :  RM 82.95 
hampeh la ASTRO.. dah la mahal.. bertambah2 mahal plak..
kesian la kat kami yang gaji cukup2 makan jer ni, kami nak gak tengok astro, nak gak bagi anak2 kami minum susu bagus sikit, nak gak bagi anak kami pakai pampers yang ok sikit.. nak gak itu ini tapi napa la harganya terus n terus n terus naik... cuba aa jgn tengok harga gula n harga ayam je... sesekali tengok gak harga susu n pampers... kalu susu x bagus, cam ne nak bagus otak.. cam ne budak2 nak membesar jadi waris pemimpin akan datang... so jangan asyik teriak pasal harga makanan orang tua je.. org tua x makan ayam boleh makan ikan kering, tapi budak x minum susu nak minum ap? air paip ker.. pas tu sibuk pasal nasi lemak tinggi kalori.. abis sejak kecik dah minum air teh (mak bapak x mampu) nak beli susu tepung, mahal sangat... so salah sapa.. salah nasi lemak keeee...???? 
lu pikir la sendiri....

Sudah baca sila komen

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012