Pages

@aimaniman |

ba alif ba ya (Babi) Islam

"Aku ni muallaf. Asal dulu aku kristian. Tinggal kat Singapore. Dulu, aku suka sangat makan babi. Kalau sehari tak makan, pengsan aku. Pernah sekali mak aku terlupa beli babi, aku masuk wad malam tu. Tetapi, Alhamdulillah, Allah buka pintu hati aku untuk terima hidayah-Nya. Bila aku masuk Islam, aku dapat tahu, dalam Islam tak boleh makan babi. Aduh, pening kepala aku. Macam mana aku nak buat ni??? Seminggu aku masuk hospital lepas masuk Islam. Kalau zaman Rasulullah dulu ada peringkat-peringkat dia. Tapi aku…mana ada. Jadi, time kat hospital tu aku fikir. Akhirnya, aku jumpa satu jalan keluar. Aku nak Islamkan babi tu. Aku beli seekor anak babi. Dari kecik aku jaga dia. Seekor lalat pun aku tak bagi dekat. Setiap jam aku mandikan dia. Lepas 3 hari, aku bisikkan kat telinga dia dua kalimah syahadah. Lepas tu, tiap-tiap hari aku bagi tazkirah kat babi tu. Asal dia berak aku vacuum terus. Camnilah kehidupan aku dan babi tu buat 2 tahun. Lepas dua tahun, masa yang ditunggu-tunggu tiba. Masa untuk sembelih babi ni. Tengok-tengok babi ni takde leher. Tapi, lantaklah. Aku tibai je sebab dah 2 tahun tak makan babi ni. Lepas tu, aku pun masak la bakut teh. Tengah-tengah makan, nampak seorang ustaz tengah jalan-jalan. Muka macam lapar je. Aku pun ajak la dia makan. Ustaz!!!
 jom makan. Babi Islam nih.” credit untuk nak couple Islam
ish ish ish .. lpas akak baca je kisah ni terus akak buat n3 pasal cerita penuh teladan ni
jom la baca kisah selanjutnya kat blog couple islam nieh ya

Sudah baca sila komen

5 comments:

mata lebam said...

akak..sorry sgt buat akak tertunggu.
..sy nak akak tinggalkan kat komen entry sya,,
ciri2 header yang akak nak,
tulisan kaler apa,
font comel2 ke,
nak tajuk header akak ape.
main theme kaler.,
nak letak gmbar apa..sebelum puasa ni akak ae..tq

Gua Tertidur said...

har har har! boleh islamkan babi ke? huhu..lepas urut, terus je gua dtg sini :)

Hanis MY said...

salam kenal...
terima kasih folo....

Mamachia said...

Iya! pelik pla babi diislamkan..

aimaniman said...

baca aa kisah sepenuhnya... ba alif ba ya islam ni cuma analogi je.. kisah remaja kata dia org "couple islam".. sedangkan dlm islam x da couple2.. pas tu analoginya ngan babi, walaupun dah di'islamkan' ngan disamak, disembelih dll tp ttap haram... baca aa kisahnya kat blog adik tu

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012