Pages

@aimaniman |

Gereja Malaysia Pemurah Masjid Pelokek?

MBPJ Tak Pernah Lulus Gereja DUMC

Kalau nak tengok wajah2 mereka... klik je kat atas ni...

Walaupun berita ni dah agak lapuk tapi masih panas kan? Mama nak kongsi cerita ni lama dah tapi lupa je... Jadi pagi sabtu time anak2 blom bangun ni.. mama amik kesempatan la nak kongsi pengalaman mama....

Mama pernah mengajar di Johor. Kat sana, calon-calon SPM akan diberi tuisyen percuma oleh Yayasan al-Bukhari.  Adalah tuisyen bebayar untuk cikgu2 bagi mata pelajaran fizik, kimia, bio etc..La ni mama mengajar kat Selangor.. Tak taw aa negeri2 lain... baru2 ni mama diberi borang untuk diisi oleh murid miskin kelas mama.  Borang Biasiswa daripada Yayasan Buddisme!!!! Mama pelik+ajaib. Mama tanya kat sumer orang, mama tanya kat murid mama... nak ke korang duit dr dia orang? takkan dia orang nak bagi duit sesaja je.. kalau dia panggil untuk ceramah motivasi ke silap2 ceramah tentang agama dia orang... tapi isu ni senyap je dan budak2 isi borang dan x taw aaa duit dah guna tok makan pakai kot....

Mesejnya kat sini : Yayasan orang Melayu Islam bagi biasiswa berbentuk tuisyen kat budak2 pandai yg amik Sains Teras untuk tuisyen..kebiasaannya budak2 sains teras dari keluarga ok... yayasan Budisme plak 'pandai'  bagi duit kat budak2 miskin....

tolong respons... mama pening nie...
bukan takat gereja.. mereka dah masuk ke sekolah2 taw...




Sudah baca sila komen

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012