Beraya kat Restoran Terapung

October 21, 2011

Hari ni mama Iman Cun nak ubah angin sikit, nak pergi open house sekejap.. kat mana? kat Restoran Terapung.. Kalau x taw, u oll pergi tasik SA, u oll jalan la kaki sikit, kat tengah2 tasik SA tu ada bangunan tersergam, haa tu la Restoran Tasik aka Restoran Terapung ni terletak.  Mula2 masuk je, mama dengan tanpa segan silunya tanya, ni semua meja dah ada orang booking ke?  Tunjuk sangat yang mama x pernah makan kat restoran eksklusif, almaklum biasanya p gerai2 aka tepi jalan je.. so bila nampak meja siap beralas, siap ada mangkuk sup tersusun atas meja, so mama tanya le.  Ala2 ramah la tu.  
punya la terapungnya, sampai x da orang yang ringan nak terapung kat restoran nie

Selepas duduk, kami pun di'hidangkan' ngan kacang goreng masin pedas2 sikit sbb ada lada kering kat dalamnya.  Apa lagi mama n de geng pun makan pulun macam makan kat rumah nenek Salela.  Lepas tuw, datangla pelayannya tanya makanan apa yg kami nak order.  Mama pun order nasi goreng Thai yg pedas ngan nasi goreng cina yang x pedas.  Air? Dengan muka slamba dek mama kata, kain air ni ada? Ropa2nya tu air teh cina, apa kebenda tawar abis.  Mama pun order la capuccino panas n sirap bandung leci.  Pas tu mama carik2 sup, mama ingat nak yg lain macam sikit.. order aar sup isi ketam ala thai nie.

Mata Aiman bulat tunggu makanan sampai

Tuw arr  kacang pasing plus pedas yang sedap tuw

Dahiyah yang sentiasa nak ambik kamera mama
Gigi baru 2 dah ada hati nak gigit kamera,.. tunggu gigi cukup dulu yer

Lepas makan dengan lahapnya dua2 nasi tu oleh mama ngan abah, lepas dah berebut makan sumer kacang masin dan dah hirup sup isi ketam ala thai yang hanyir tu, kami pun dihidangkan ngan pencuci mulut, buah temikai... apa lagi, aiman pun cocok dan cocok.. satu demi satu pelepap atas lantai.. pelayan restoran tu pun ala2 buat dek, tp sebenarnya tengah hot tuw.. apa taknya lepas ni kene le mop kan?

Lepas tu mama pun p bayar, sebab abah jaga baby Dayah.. kita orang makan sikit je sbb masa bukak menu tadi tengok rega macam nak terbeliak bijik mata.. dalam RM40 plus2 la... tup2 kene RM 50++!! haa.. untuk 2 pinggan nasi goreng ngan air jopi ngan bandung leci ngan sup isi ketam yg mama order, mama kene bayar RM50++.. tobat, baik p kedai biasa, lagi meriah meja mama dengan harga segitu...

Kami melepak kejap selepas lepak makan makanan ala thai yg x brap nak sedap tu
Sambil iman layan menyanyi macam biasa dan aiman plak ternganga nengok pakwe n makwe aksi sensored 


You Might Also Like

7 Comment

  1. bestnyaaa makan2... i likeee,...

    ReplyDelete
  2. kat situ mmg kureng sedap

    mahal tp tak berbaloi

    ReplyDelete
  3. tu la.. memang kureng..tapi kaki dah lenguh n tersalah restoran, ingat nak p yg ada bot keliling tasik, tp terrr ke sinun so makan je le..

    ReplyDelete
  4. best nyer...;d.../salam kenal...dan salam aidilfitri..

    ReplyDelete
  5. klu ct mkn kat luar dgn anak,satu cabaran,nak layan mkn,nak layan nangisnya..pening...selalunya bungkus,mkn kat rumah aje

    ReplyDelete
  6. akak pun biasa bungkus je, kekadang je makan luar ni.. x rela nak dengar budak2 ni menangis berebut semua benda saje nak tunjuk2 pada semua orang konon...

    ReplyDelete
  7. kalu mahal tp sedap ok jugok..
    kdg kalau mahl rasa membazir sgt... kedai biasa boleh penuh meja dengan RM50 kan?

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels