Pages

@aimaniman |

Cikgu kencing mencangkung murid kencing Berlari?

Siapa kata jadi cikgu ni senang? Siapa kata jadi cikgu balik pukul dua? Siapa kata perempuan baik jadi cikgu...Semua tuw adalah pendapat lapuk yang x boleh diguna pakai lagi pada zaman millenium nie... Pada mama, perempuan yang tak kuat semangat jangan jadi cikgu, lpas keluar U, carilah kerja kat ofis mana2, selain dapat melaram ngan high heel, baju cantik2, pakai kot, solek tebal2.. yg paling penting anak gadis br keluar u x kan cepat jadi tua sebelum masanya...atau mati sebelum ajalnya... Ibarat pepatah baru, Cikgu kencing mencangkung murid kencing Berlari  ... cikgu dah sehabis boleh nak mengajar anak murid tapi anak murid plak sehabis boleh tak mau diajar...


macam cikgu kat gambar ni sesak nafas dek karenah murid2..
Apa yang murid-murid buat? jom baca kisah selanjutnya...

Murid : Selamat pagi, cikgu.
Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.Murid : Selamat sejahtera cikgu!Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?Murid : Faham, cikgu!Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.Murid : (senyap)Cikgu : Pandai!Murid : Bodoh!Cikgu : Tinggi!Murid : Rendah!Cikgu : Jauh!Murid : Dekat!Cikgu : Keadilan!Murid : UMNO!Cikgu : Salah!Murid : Betul!Cikgu : Bodoh!Murid : Pandai!Cikgu : Bukan!Murid : Ya!Cikgu : Oh Tuhan!Murid : Oh Hamba!Cikgu : Dengar ini!Murid : Dengar itu!Cikgu : Diam!Murid : Bising!Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!Murid : Ini ialah jawapan, pandai!Cikgu : Mati aku!Murid : Hidup kami!Cikgu : Rotan baru tau!Murid : Akar lama tak tau!Cikgu : Malas aku ajar kamu!Murid : Rajin kami belajar cikgu!Cikgu : Kamu gila!Murid : Kami siuman!Cikgu : Cukup! Cukup!Murid : Kurang! Kurang!Cikgu : Sudah! Sudah!Murid : Belum! Belum!Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?Murid : Sebab saya seorang pandai!Cikgu : Oh! Melawan!Murid : Oh! Mengalah!Cikgu : Kurang ajar!Murid : Cukup ajar!Cikgu : Habis aku!Murid : Kekal kami!Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!Cikgu : Sudah, bodoh!Murid : Belum, pandai!Cikgu : Berdiri!Murid : Duduk!Cikgu : Saya kata UMNO salah!Murid : Kami dengar KeADILan betul!Cikgu : Bangang kamu ni!Murid : Cerdik kami tu!Cikgu : Rosak!Murid : Baik!Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!Murid : Dilepaskan tengah malam itu!Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar)
credit tok  cikgu anelyza
Haaaaa.... pada adik2 yang rasa x larat nak hadapi karenah anak murid zaman milenium, jangan sesekali mencuba untuk menjadi guru... jadilah orang lain asal jangan jadi cikgu... he heeeee..


Sudah baca sila komen

4 comments:

Chempaka Sari said...

hehehe...

dya said...

hahahaha

wida said...

budak2 skrg makin cerdik..hehe

hyazz said...

hahaha... memang tak abis la jawabnye

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012