Pages

@aimaniman |

First Tak Sah.. Pengantin cuak ke Gembira?

cuak ke gembira?

baca betul2 baru sain...

Mama tengok siisteri dah hupdate blog, so lampu hijau la bagi mama untuk sambung cerita pasal kawen ni.  Tahniah mama ucapkan cuma mama nak pastikan tu muka cuak ke muka gembira?  Begini kisahnya....

Pak Imam      :  bla bla bla
Pengantin       :  aku terima nikah x binti y dengan mas kawennya 600 ringgit tunai
Pak Imam      :  sah?
Tak sah... haaa.... cuaknya.. selama ni aku debaters, aku biasa bercakap depan orang ramai tak kan la depan pak imam sorang ni pun aku kantoi..
Pak Imam       :  bla bla bla
Pengantin        :  aku terima nikahnya x binti y dengan mas kawennya 600 ringgit tunai
Sah?
Sah.... fuih... napa yang pertama lafaz tak sah? sapa tau.. kalau nak kata 1 nafas memanglah pengantin lafazkan dalam satu nafas,.. nama x binti y pun betul.. nilai mas kawen pun betul... wali ngan saksi pun no hal.. betul semua.. abis apa yg menyebabkan lafaz pertama x sah tu? cuba teka? 

alhamdulillah.. adik2 mama dah kawen
sorang lagi raya aji ni atau sblom cuti sekolah ni...


Sudah baca sila komen

18 comments:

NasZ said...

Alhamdulillah. dah sampai seru. saya belum terasa nak kawin lagi. hehehe.

aimaniman said...

patutnya dia ni dah lama dah tapi mungkin isteri dia ni jodoh terbaik untuk dia.. sama2 doakan yer..

PCL said...

bole teringat genggam tgn..akad bersama tok kadhi

aimaniman said...

bukan aksinya.. tapi lafaznya yg tak sah tu.. sapa tau apa x kene pada lafaznya tu...

Warna Warni Kehidupan said...

nape tak sah yang 1st tu..x tau pun huhu

aimaniman said...

haa..tanya kat pak imam..x da lee cuba perati betul2 lafaz akad pertama ngan kedua..ada beza..

LadyBird said...

Alhamdulillah lady perempuan kak..
x perlu debar2.. :D..

aimaniman said...

x berdebar ke.. takut2 nanti tok imam kata kensel pi mandi dulu, x ke haru pengantin..

El-Janna said...

la sebab ape pulak tuu.. hmm cuak la klau gitu. hoo

aimaniman said...

Tu la.. setakat ni blom ada jwpn yg betul lagi tp blogger tu dah bg taw dlm blog dia.. haaa cyba cari la..

wa said...

mestilah gembira kak....hihi, follow u...

KiD said...

saya skali lafaz aje.. hehehee

aimaniman said...

aduih.. x awab soalan la semuanya.. kenapa pengantin tu lafaz akadnya kene dua kali, napa sekali x lepas ek...

keri ikhwan said...

lor... cuma tak sebut 'nya' pada lafaz nikah pun x sah? haha kesian

aimaniman said...

Tera keri ikhean..mama nak bg hadiah...upps tepukan..haa kerana 'nya'je taw..so hati2 bila nak lafaz akad ngan org ns...

keri ikhwan said...

Tepuk pun tepuklaa.. haha

aimaniman said...

alaa nak bg adiah jauh sangat... bagi tepukan je le.. dengar tak? tq

munna said...

tahniah.... lah buat adik mama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012