First Tak Sah.. Pengantin cuak ke Gembira?

October 31, 2011

cuak ke gembira?

baca betul2 baru sain...

Mama tengok siisteri dah hupdate blog, so lampu hijau la bagi mama untuk sambung cerita pasal kawen ni.  Tahniah mama ucapkan cuma mama nak pastikan tu muka cuak ke muka gembira?  Begini kisahnya....

Pak Imam      :  bla bla bla
Pengantin       :  aku terima nikah x binti y dengan mas kawennya 600 ringgit tunai
Pak Imam      :  sah?
Tak sah... haaa.... cuaknya.. selama ni aku debaters, aku biasa bercakap depan orang ramai tak kan la depan pak imam sorang ni pun aku kantoi..
Pak Imam       :  bla bla bla
Pengantin        :  aku terima nikahnya x binti y dengan mas kawennya 600 ringgit tunai
Sah?
Sah.... fuih... napa yang pertama lafaz tak sah? sapa tau.. kalau nak kata 1 nafas memanglah pengantin lafazkan dalam satu nafas,.. nama x binti y pun betul.. nilai mas kawen pun betul... wali ngan saksi pun no hal.. betul semua.. abis apa yg menyebabkan lafaz pertama x sah tu? cuba teka? 

alhamdulillah.. adik2 mama dah kawen
sorang lagi raya aji ni atau sblom cuti sekolah ni...

You Might Also Like

18 Comment

  1. Alhamdulillah. dah sampai seru. saya belum terasa nak kawin lagi. hehehe.

    ReplyDelete
  2. patutnya dia ni dah lama dah tapi mungkin isteri dia ni jodoh terbaik untuk dia.. sama2 doakan yer..

    ReplyDelete
  3. bole teringat genggam tgn..akad bersama tok kadhi

    ReplyDelete
  4. bukan aksinya.. tapi lafaznya yg tak sah tu.. sapa tau apa x kene pada lafaznya tu...

    ReplyDelete
  5. nape tak sah yang 1st tu..x tau pun huhu

    ReplyDelete
  6. haa..tanya kat pak imam..x da lee cuba perati betul2 lafaz akad pertama ngan kedua..ada beza..

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah lady perempuan kak..
    x perlu debar2.. :D..

    ReplyDelete
  8. x berdebar ke.. takut2 nanti tok imam kata kensel pi mandi dulu, x ke haru pengantin..

    ReplyDelete
  9. la sebab ape pulak tuu.. hmm cuak la klau gitu. hoo

    ReplyDelete
  10. Tu la.. setakat ni blom ada jwpn yg betul lagi tp blogger tu dah bg taw dlm blog dia.. haaa cyba cari la..

    ReplyDelete
  11. mestilah gembira kak....hihi, follow u...

    ReplyDelete
  12. saya skali lafaz aje.. hehehee

    ReplyDelete
  13. aduih.. x awab soalan la semuanya.. kenapa pengantin tu lafaz akadnya kene dua kali, napa sekali x lepas ek...

    ReplyDelete
  14. lor... cuma tak sebut 'nya' pada lafaz nikah pun x sah? haha kesian

    ReplyDelete
  15. Tera keri ikhean..mama nak bg hadiah...upps tepukan..haa kerana 'nya'je taw..so hati2 bila nak lafaz akad ngan org ns...

    ReplyDelete
  16. alaa nak bg adiah jauh sangat... bagi tepukan je le.. dengar tak? tq

    ReplyDelete
  17. tahniah.... lah buat adik mama

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels