Nafsu Lelaki Lembam

October 31, 2011

SIASAT...pasangan OKU yang ditahan penguat kuasa Jaik, semalam.

Terkejut juga mama baca artikel Hm hari ni.. mama nak konsi sama la yang kita ni sebagai ibu dab bapa normal kena peka dengan naluri anak2 kita.. Niat ibu bapa antar anak OKU belajar kemahiran memang bagus dah tapi dalam kepekaan ibu bapa terhadap keperluan berdikari anak.. mereka lupa akan keperluan batin sianak.  Menerut berita tu, pasangan yang dicekup dalam bilik di atas bengkel di BR Alor Setar ini bercadang nak bernikah di Thailand.  Haa korang tengok tu, lelaki lembam pun ada idea nak bernikah kat sana.. so apa hal nak pelik ngan lelaki normal kan? ... Kenapa ramai sangat lelaki Malaysia nak bernikah kat sempadan ni? 1 sebab kerana tentangan keluarga, macam lelaki lembam ni yang keluarganya x yakin dia boleh berdikari menguruskan kehidupan so.. x payah kawen.. apa lagi, nafsu membuak2 so dia bawak lari makwe dia nak nikah kat Thailand...!  Sebab lain, bab mas kawen dan hantaran mahal yg dah jadi trend sekarang ni kat Malaysia... haa cerita kawan mama ni semalam dia tolong pinang untuk anak sedara dia.. permintaan ibu pengantin.. hantaran 10 000 serba satu, rantai tanpa kancing... haa? apa dia rantai tanpa kancing ni.. lu pikir la sendiri..

Mak Bapak tolonglah fahami "Anakmu nak kawen!!"


You Might Also Like

8 Comment

  1. yela apa maksud rantai tanpa kancing ni? hehe

    ReplyDelete
  2. betul jugak tu kan?
    semoga membari kesedaran kepada masyarakat kita
    jangan di halang keinginan anak OKU untuk berumahtangga
    semua telah di atur oleh Allah yang Esa.

    ReplyDelete
  3. betul jugak tu kan?
    semoga membari kesedaran kepada masyarakat kita
    jangan di halang keinginan anak OKU untuk berumahtangga
    semua telah di atur oleh Allah yang Esa.

    ReplyDelete
  4. mama, ape tu rantai tanpa kancing?

    ReplyDelete
  5. Cuba la teka..rantai tanpa kancing tu apa... kaitkan ngan mak bapak la ni yg macam nak jual anak..macam nak banding anak aku lg besar hantarannya...

    ReplyDelete
  6. sekarang ni nak kenduri, buat kalau bleh, lagi besar lagi bagus. saya cm nak kenduri simple je. tak perlu nak besar sangat nanti. cuma harap mak bapak bakal mertua saya nanti, tolonglah fikir situasi pasangan selepas kawin nanti. sesetengah lelaki terpaksa buat loan utk kawin dengan anak perempuan dorang. habis kenduri, sampai cucu pun tak abis bayar hutang.

    ReplyDelete
  7. Haaa kalau brani p tazkirah sikit kat bakal mertua..ada brani?

    ReplyDelete
  8. @kasihibu yupp..ibu bapa kena peka dgn perkmbgn emosi dan mental anak..bukan takat sibuk nak bg makanan fizikal jer

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels