Pages

@aimaniman |

Cerita Mamat tentang Tudung

kredit untuk cerita mamat
Tudung papa kedana - pemakai tudung yang super kedekut, 
beli tudung yg super pendek sampai kurap kat batang leher pun nampak

Tudung bonggol unta-
Sipemakai sengaja menocang rambut tinggi2 atau membeli sanggul tiruan yang banyak kat jalan TAR

Tudung sarung cempedak-
Sipemakai sengaja memakai tudung yg super ketat sehinggakan bentuk telinganya yg capah 
pun jelas dapat dilihat

Tudung anak Bukit Serene -
faham2 je lah sipemakai sengaja menayang anak bukit 
atau yang dah kawen tu menayang bukit tinggi la

Tudung nasi lemak -
Faham2 je la, nasi lemak banyak santan 2.. saja nak tayang la tuw

Kredit untuk CeritaMamat kerana mama menayangkan semula jenis2 tudung drpd idea asal CM.  Tujuannya agar kita ambil iktibar daripada dalam kesibukan kita mengikut trend bertudung sebenarnya kita dah lari jauh daripada tujuan sebenar menutup aurat.  Semoga kita belajar daripada kesilapan dan muhasabah diri, jenis tudung mana yg kita agung2kan sekarang dan cuba perbaikinya agar kita tidak lari drpd landasan bertudung yg sebenar, insy...
Kan manis kalau ditutup apa yg patut ditutup...


Sudah baca sila komen

13 comments:

MamaEma said...

InsyaALLAH mama

aimaniman said...

yuppp sama2 berubah kepada lebih baik...

Dylla Abas said...

bagus entri ni :)

LadyBird said...

mcm2 jenis tudung ek.. tu la.. fesyen ikut peredaran zaman katanya.. nanti zaman nth ke mana.. kite entah ke mana.. takut jugak jika membayangkan..

aimaniman said...

@Dylla.. akak suka baca post ni kat fb so akak ubah suai tambah secubit rasa supaya entri ni dapat dibaca oleh ramai orang sbg teladan

aimaniman said...

@lady... yupppp takut ngan 'keberanian' sesetengah orang yg terlalu mengikut trend tanpa takut hukum-Nya...

IntaNBerliaN said...

skrg ni mmg dh mcm2 fesyen bertudung..

aimaniman said...

@intan.. yuppp cuma sanggup ke x ke nak melaram sesangat kat depan orang ramai..

HAFIZAL said...

fesyen sekarang

aimaniman said...

@hafizal.. sebabnya orang bertudung ko nak bertudung...tapi orang betul2 bertudung ko x larat, so mulalah reka macam2 fesyen...

Munnafendy said...

uuu..pedas2!!

hakikatnya mcm tu lah kak.yg xphm tu ade plak yg beli snggul tipu..mcm2...

aimaniman said...

yuppp.. banyak kat jalan tar.. akak pon ada bli.. ingat nak buat apa,.. ropa2nya nak biar rambut nampak besar sanggulnya.. bukannya lawa pon kalau ditengok..

ROJAK said...

tak wajib pakai tudung tapi wajib tutup aurat

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012