Pages

@aimaniman |

Ketiak basah Ibu bapa menuai Rm100

jom amik duit jom mak bapak..

sungguh2 dengar ye mak ye,...

tandatangan bebaik.. duit rm100 tak dapat nanti

senyum dari idung ke telinga.. ye ye dapat rm100

tinggal 5 sampul.. sapa la yg x nak rm100 nie..

Hari ini dalam sejarah..sempena menuai duit bantuan rm100 ibu bapa berduyun2 ke skolah untuk mengambil duit anak masing2..sampai ada sorang bapa ni dengan kompidennya bertanya 'ni klas 4k?' ya.. 'anak sy mohd fikri b shafiq' anak encik x ada dalam klas ni, klas lain kot...tanya punya tanya rupa2nya sianak kat klas 4c... tu laa bahana x pernah muncul kat skolah, tetiba krn duit rm100 sibapa pun buat pertama kalinya datang ke skolah smenjak anak masuk skolah menengah 4 thn lepas!!  Sorang lagi mak ni dengan lasernya kata 'ni yg x suka berurusan dengan pegawai kerajaan nih..'.. ni semua sebab siibu x larat nak 'menunggu' duit kerana duit x sampai2.. almaklum bank bukak pukul 10.. mak dah tunggu nak duit dr pkol 7.30 pagi, bila dah pukul 9 duit x dapat2, ketiak dah basah kuyup, mulalah mulut nak laser... haiii kerana duit rm100 hilang kesopanan, hilang rasa hormat..

walaupun ketiak ibu bapa basah.. 
tapi faham2lah ketiak cikgu lagi dah lecun melayan anak korang

Published with Blogger-droid v2.0.1

Sudah baca sila komen

8 comments:

Qhaifa Nur said...

hubby yang amik, siap tanya perkembangan pelajaran anak lagi...harus post mortem, harus..

QueeN TerataI said...

betul tu.. diorg ni tau nak menghenta, aje.. cuba pikirkan yg positifnya.. kan lebih bagus.. yg kelakarnya bila tang kerajaan nak bg duit semua cepat je nak ambil.. tp bila kerajaan nak kenakan cukai atau suruh byr cukai bukan main liat lg.. itulah rakyat malaysia kan.. huhuhu

Selendang Merah said...

wah..bestnya.

aimaniman said...

@Qhaifa nur.. btool penyerahan wang 100 & report kad tp tumpuan ibu bapa kat duet... dapat duet lekas2 cabot

aimaniman said...

@Queen... yupp bab terima duet senyum melebar.. bab bayar duet sejuk menggigil..

aimaniman said...

@selendang merah.. best tang mana..tang duet ke tang berpeluh ngajar anak2 yg mak bapak mata duitan?

Panggil Aku Han said...

han tgk adik2 je yg dpt duit seratus ni..heheh

aimaniman said...

@han...yupp tengok budak2skolah je dpt duet..

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012