Malaysia Indonsia tidur sama bantal tapi mimpi lain-lain

November 22, 2011


kredit google

Gambar agak xxx tapi isi mantop.. Kalaulah kat Mesia ada pasangan pengantin macam dalam gambar?   Almaklum pasangan sekarang berlumba2 nak buat yang 'pelik' untuk majlis masing2.  Nauzubillah.. harap2 tak ada la ye..Sambung cerita... petang tadi dah diakadnikahkan oleh Pak Imam, maka malamnya tidurlah sebantal dan sekatil tapi sedihnya kenapalah mimpi plak boleh berbeza2.Itulah hakikat maha pahit yang terpaksa ditelan oleh pasangan Malaysia dan Indonesia ni. Pasangan ni juga lahir dari rumpun yang sama, malah  menggunakan bahasa pertuturan yang hampir sama.. kira tak sesat la kalau pi Indon atau Mesia sorang2.Pasangan ni juga mengamalkan adat dan budaya yang hampir sama, namun kenapah lena pasangan ni dibuai mimpi yang berbeza2?.. Wow.. panjangnya intro mama kan.. Sebenarnya mama nak kisahkan hal Malaysia dengan Indonesia.  Mama terbaca artikel di sini http://mynewshub.my/2011/11/20/nasib-baik-ada-bendera-kita-untuk-orang-utan-indon/.  So mama nak komen la sikit.  Kita ni datang dari rumpun yang sama, ibarat tidur sama katil, sama bantal .. namun sikap dan ideologi kita jauh berbeza, ibarat mimpi kita berbeza kan... Kenapa perkara ni berlaku?.. Semuanya kerana masalah daya pemikiran yang kurang matang dan sikap PHD yang menebal.  Mama nak nasihatkan rakan2 di 'sana' tolonglah lebih 'matang' dari segi kelakuan dan mentaliti serta kikislah sikap PHD dalam diri kerana kita kan serumpun.  Kalau kita yang serumpun ni x bersatu, tak heran kita akan jadi macam negara Arab, negara kaya2 tapi Palestin sorang pon tak mampu nak bantu, ... Iran plak dibiar sorang2 melawan klik Obama,.. Ingat sebelum kena ye buk..pak...neng.. 

Layan gambar2 ni kredit untuk mynewshub (AK-47)

Nasib Baik Ada Bendera Kita Untuk Orang Utan Indon
mungkin mentaliti mereka rendah.. tak pa kita sedarkan mereka..insyaallah
Nasib Baik Ada Bendera Kita Untuk Orang Utan Indon
Kita hanya 'telanjangkan' garuda di padang, tapi kita masih serumpun...


You Might Also Like

4 Comment

  1. apa-apa pun tahniah Malaysia :)

    ReplyDelete
  2. yuppp tahniah juga.. suka tengok mesia menang

    ReplyDelete
  3. mimpi yg best buat malaysia....

    ReplyDelete
  4. betul mama.. kalah menang adat pertandingan tp jgnlah smp kita bermusuh.. apa yg kita dapat? kekallah kita sbg satu rumpun sama2 memperjuangkan rumpun yg ada mempertahankan hak dari musuh yg kita tak tahu...

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels