Pages

@aimaniman |

Gunalah Sabun Cap Kapak


Macam-macam cara digunakan oleh pengiklan untuk menarik minat pembeli produk mereka. Misalnya, produk sabun ni, bayangkanlah jika kita tidak menggunakan produknya, tangan kita sebenarnya diibaratkan dipenuhi oleh beribu2 ekor lipas. bayangkan jika kita menyentuh kulit gebu baby?? Tentu ibu bapa yang risau akan kebersihan anak2 terus berminat untuk membeli. Jika alah membeli menang memakai ok lah, tapi jika kita alah membeli dan juga alah memakai, macam mana? Dah lah harga mahal, tapi kualiti ke laut, siapa yang boleh membela nasib kita sebagai pengguna. Sebenarnya, semuanya terletak pada diri kita sendiri, sama ada kita ni pengguna bijak atau sebaliknya. Kalau kita bijak, kita x mudah terpengaruh dengan dakyah pengiklan yang ingin mengaut keuntugan sahaja. Sebaliknya, kita kena menilai kesahihan iklan barulah mengatalkan tangan untuk membeli.. betul tak? Nasihat khusus untuk mama.. yang begitu pemurah untuk mengeluarkan duit...
Published with Blogger-droid v2.0.2

Sudah baca sila komen

15 comments:

Princess Nusy said...

takutnye tgk tgn tu..ngeriii..huhu.. ^^

SF Hani Hj Hamid said...

ee lipas.. geli.. tapi btul juga.. jgn mudah tertipu dgn iklan..

kalau lagi advance.. tgk ingredient kat belakang. some ada chemical yg penyebab kanser in future.

Tiramisu Fatiema said...

huhu..ngeri...kena pandai pilih...fikir dulu sebelum beli

Ros said...

Salam aimaniman,

Apa pun bergantug lah kat diri kita sendiri...pilihan,keputusan semuanya di tangan kita...jadi berfikirlah dengan bijak walau apa pun yang kita nak beli...

Tak kira lah iklan apa pun yang depa buat...
Tugas depa cuma nak pelakukan barang depa saja....jadi kita sendiri lah yang dok kena berhati hati....

munna said...

cuba banyak jenama baru tahu keberkesanannya

UdinZ.com - Fakhruddin said...

iklan ni kuat menipu..bukannya real pun...indah khabar dari rupa...

Kancil 8349 said...

iklan ndak semua betul

zareliqa afiqa said...

Eeee..takut tgk gambar tu!=.=
Iklan nie kdg2 indah khabar dari rupa..ngeee

ABU said...

hahaha tau tak pe.. macam2 cara nak pikat hati pembeli..

QueeN TerataI said...

mama.. nama pun iklankan.. as 4 me mmg tak mudah terpengaruh dgn iklan sbb maksud iklan tu sendiri adalah utk menarik pelanggan so mmg tak mudah percaya.

aReLaN said...

taktik nak tarik pengguna memang pelbagai.hmmmm

Pok Amai-Amai said...

Err...melampau iklan tu. Sbb sy fobia lipas.

Idea org yg bt iklan tu mmg jahat. Kuasa mempengaruhi org....bukan main!!!

Tea said...

iklan ni byk memancing kanak2...

norhidana said...

geli lak tgk iklan nih... huhuhi...

cikpuanhady said...

horror betul tengok gambar ni..huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012