Gunalah Sabun Cap Kapak

January 31, 2012


Macam-macam cara digunakan oleh pengiklan untuk menarik minat pembeli produk mereka. Misalnya, produk sabun ni, bayangkanlah jika kita tidak menggunakan produknya, tangan kita sebenarnya diibaratkan dipenuhi oleh beribu2 ekor lipas. bayangkan jika kita menyentuh kulit gebu baby?? Tentu ibu bapa yang risau akan kebersihan anak2 terus berminat untuk membeli. Jika alah membeli menang memakai ok lah, tapi jika kita alah membeli dan juga alah memakai, macam mana? Dah lah harga mahal, tapi kualiti ke laut, siapa yang boleh membela nasib kita sebagai pengguna. Sebenarnya, semuanya terletak pada diri kita sendiri, sama ada kita ni pengguna bijak atau sebaliknya. Kalau kita bijak, kita x mudah terpengaruh dengan dakyah pengiklan yang ingin mengaut keuntugan sahaja. Sebaliknya, kita kena menilai kesahihan iklan barulah mengatalkan tangan untuk membeli.. betul tak? Nasihat khusus untuk mama.. yang begitu pemurah untuk mengeluarkan duit...
Published with Blogger-droid v2.0.2

You Might Also Like

15 Comment

  1. takutnye tgk tgn tu..ngeriii..huhu.. ^^

    ReplyDelete
  2. ee lipas.. geli.. tapi btul juga.. jgn mudah tertipu dgn iklan..

    kalau lagi advance.. tgk ingredient kat belakang. some ada chemical yg penyebab kanser in future.

    ReplyDelete
  3. huhu..ngeri...kena pandai pilih...fikir dulu sebelum beli

    ReplyDelete
  4. Salam aimaniman,

    Apa pun bergantug lah kat diri kita sendiri...pilihan,keputusan semuanya di tangan kita...jadi berfikirlah dengan bijak walau apa pun yang kita nak beli...

    Tak kira lah iklan apa pun yang depa buat...
    Tugas depa cuma nak pelakukan barang depa saja....jadi kita sendiri lah yang dok kena berhati hati....

    ReplyDelete
  5. cuba banyak jenama baru tahu keberkesanannya

    ReplyDelete
  6. iklan ni kuat menipu..bukannya real pun...indah khabar dari rupa...

    ReplyDelete
  7. Eeee..takut tgk gambar tu!=.=
    Iklan nie kdg2 indah khabar dari rupa..ngeee

    ReplyDelete
  8. hahaha tau tak pe.. macam2 cara nak pikat hati pembeli..

    ReplyDelete
  9. mama.. nama pun iklankan.. as 4 me mmg tak mudah terpengaruh dgn iklan sbb maksud iklan tu sendiri adalah utk menarik pelanggan so mmg tak mudah percaya.

    ReplyDelete
  10. taktik nak tarik pengguna memang pelbagai.hmmmm

    ReplyDelete
  11. Err...melampau iklan tu. Sbb sy fobia lipas.

    Idea org yg bt iklan tu mmg jahat. Kuasa mempengaruhi org....bukan main!!!

    ReplyDelete
  12. iklan ni byk memancing kanak2...

    ReplyDelete
  13. geli lak tgk iklan nih... huhuhi...

    ReplyDelete
  14. horror betul tengok gambar ni..huhu..

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels