Tak Mandi Sebulan..

January 10, 2012

Bil api yang kekadang menimbulkan tanda tanya

 
Musykil.. mama x mandi ke?

Balik2 nampak gulungan kertas putih di pagar rumah.. heeh mesti bil, duit gaji masuk minggu depan bil dah sampai minggu ni.. duit gaji belum dapat, tapi bayaran tetap sampai..itulah uniknya Malaysia. Satu lagi uniknya Malaysia, bil elektrik macam 10 orang dalam 1 rumah sedangkan dalam rumah mama yg tahu buka dan tutup suis cuma mama dengan abah aja, anak2 mama semua belum tahu.. tapi bil elektrik mak datuk.. kalau tak cecah 3 angka memang tak sah. Peliknya, bil air pulak sentiasa negatif.. Persoalannya, mama tak mandi ke ataupun mama asyik lupa nak tutup suis aircond kot? Siapa yang alami masalah sama?.. 

Published with Blogger-droid v2.0.2

You Might Also Like

16 Comment

  1. ermmm.. tinggi sangat bil elektrik tu.. tak tanya TNB ke?

    ReplyDelete
  2. kdg2 kalau suis tak ditutup pun boleh mempengaruhi bil elektrik kita.. so mana suis yang tak digunakan mmg perlu ditutup.

    ReplyDelete
  3. bil electrik tu mcm xptut je tp bil air mmg jimat....

    umah BK bil elektrik mcm xde org guna....air ok la 4 org gune...

    ReplyDelete
  4. mak aih tingginya..huhu mcm pegi jumpa tnb je..minta penjelasan
    bil air tu kdg2 mungkin ada balance duit ngan dia kot..

    ReplyDelete
  5. tu le,.. bila tanya en somi,.. nanti2 je jwpnya so, bio le dia kluar duit p baya..

    ReplyDelete
  6. itulaa..bil letrik rumah akak pun tinggi sangat sampai kdg dekat rm300..tapi air pun banyak juga.negatif sebab dulu2 bayar lebih kot.

    ReplyDelete
  7. tinggi sangat bil tuh. saya sekarang pun dah semakin alert dengan bil.

    ReplyDelete
  8. saya tak pernah bayar bil air..

    kalau bil elektrik, masa bujang dulu je lepas utk tak payah bayar..

    kalau ada aircond, mmg lain macam peginya bil elektrik tu..

    ReplyDelete
  9. Hi Kak!

    Thanks for visiting my belog yang compang camping tuari.

    Pasal bil .. hmmm... saya baru je pindah rumah and bil air baru RM0.45 tapi bil letrik dah dekat RM80 la gitu. Heran kan? :)

    ReplyDelete
  10. bil air ea kalo penggunaan bawah RM20 tak kena bayar?

    jom terjah:
    selamat ulangtahun - jom wish ramai2

    ReplyDelete
  11. huhu bnnyk ye..kadang2 kalau guna iron kerap leh naik jgk..bnyk tenaga guna..aircon semua..lagila..umah sy pon bil elektrik lebih dr air..huhu

    ReplyDelete
  12. umah saya 3 org jek bil kadang 70 hengget bulan depannya nya 120.. pening la juga.. selang seli bil nya dalam amaun itu.. taktau meter tnb..ke peralatan letrik bermasalah.. bil air murah je..biasa duludlm rm 12 tp asyik cuci keta ngan basuh kandang kucing baru naik jd rm25 aja.. berbaloi2 la dgn penggunaan. bil letrik mmg buat nyampah je

    ReplyDelete
  13. mahalnya bil letrik rumah mama...mmg musykil di buatnya

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels