Where Money Mama Drops ...

January 09, 2012

Tengok tu RM 447.00
Di mana duit mama pergi.. jawabnya ke kedai fotostat tu la... Banyak tau, RM447.00. Mama pun terperanjat bila tuan kedai kata jumlah yang mama kena bayar. Dalam fikiran mama, dapat balik ke duit ni? Kalau tak dapat macam mana? Mama senangkan hati, pelaburan akhirat..ok.. Mama gunakan duit tu untuk fotostat bahan ulangkaji untuk budak2 kelas mama. Mama ajar 4 kelas, so 4 x 40 set bermakna 160 set semuanya. Mama x harap dapat duit semula kerana budak2 kat tempat mama ni kebanyakannya bukan jenis yang sanggup keluarkan duit untuk buku. Bagi mereka Sijil SPM tu x da nilai sangat. Kalau x dapat pun x apa..kerana lepas SPM nanti banyak kerja menanti. Ambik je lesen lori, lesen forklift atau lesen kontena, kerja melambak2 menunggu mereka. Kalau SPM setakat lulus je memang x da gunanya pada zaman sekarang yg rata2 Universiti menunggu pemilik 8A, 9A dan berbelas2 A. Sekolah hanya tempat untuk 'menetaskan' telur yang dah ada 'pembelinya'.... Itulah nasib mama .. kesian ke?
Published with Blogger-droid v2.0.2

You Might Also Like

13 Comment

  1. Banyak tu? kami biasa riso jer..tapi kadang kalau perlu ad-hoc photostat juga..

    ReplyDelete
  2. banyak x banyak .. asal kerja sonang, yg penting x tensyen nak bercakap jee...

    ReplyDelete
  3. pakai slide.. then suruh diorang salin.. hehehe

    ReplyDelete
  4. bagusnya mama..anggap sebagai pelaburan akhirat yea..

    ReplyDelete
  5. alaa kid, cigu lelaki boleh la, cikgu yg cute miuuttt macam mama????? slide kat depan dia orang 'slaid' kat belakang....

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah....ade gk cikgu mcm mama....suke nye camni....biase dengar cikgu suke mengungkit....plajar pun jd tak iklas nk blaja da....

    ReplyDelete
  7. Wuwuwuwu susahnye nak komen sini... :(


    Pelaburan itu pasti ada risiko... Tapi niat baik takpe... :)

    ReplyDelete
  8. wahhhh boleh beli TV LCD 24 inci dah tuh hahhaa...moga Allah lapangkan rezeki cikgu lebih dari jumlah yang dibelanjakan

    ReplyDelete
  9. sampai 447?? banyaknyaa. untung laa ada cikgu macam ni. =)

    ReplyDelete
  10. bagus lah cikgu macam mama ni....
    sanggup berkorban demi anak2 murid...

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah...
    seronok kalau budak2 dapat cikgu mcm mama ni...

    ReplyDelete
  12. BANYAK JUGA TU KAK .... TAKPELAH KAK NANTI PASTI ADA BALASANYA BUAT AKAK

    ReplyDelete
  13. bukan senang nak dapat cikgu yang sanggup bersusah-payah demi anak muridnya.. tapi kesian kalau anak muridnya langsung tak hargai apa yang telah cikgu usahakan.. :(

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels