Pages

@aimaniman |

Where Money Mama Drops ...

Tengok tu RM 447.00
Di mana duit mama pergi.. jawabnya ke kedai fotostat tu la... Banyak tau, RM447.00. Mama pun terperanjat bila tuan kedai kata jumlah yang mama kena bayar. Dalam fikiran mama, dapat balik ke duit ni? Kalau tak dapat macam mana? Mama senangkan hati, pelaburan akhirat..ok.. Mama gunakan duit tu untuk fotostat bahan ulangkaji untuk budak2 kelas mama. Mama ajar 4 kelas, so 4 x 40 set bermakna 160 set semuanya. Mama x harap dapat duit semula kerana budak2 kat tempat mama ni kebanyakannya bukan jenis yang sanggup keluarkan duit untuk buku. Bagi mereka Sijil SPM tu x da nilai sangat. Kalau x dapat pun x apa..kerana lepas SPM nanti banyak kerja menanti. Ambik je lesen lori, lesen forklift atau lesen kontena, kerja melambak2 menunggu mereka. Kalau SPM setakat lulus je memang x da gunanya pada zaman sekarang yg rata2 Universiti menunggu pemilik 8A, 9A dan berbelas2 A. Sekolah hanya tempat untuk 'menetaskan' telur yang dah ada 'pembelinya'.... Itulah nasib mama .. kesian ke?
Published with Blogger-droid v2.0.2

Sudah baca sila komen

13 comments:

whitecappuccino said...

Banyak tu? kami biasa riso jer..tapi kadang kalau perlu ad-hoc photostat juga..

aimaniman said...

banyak x banyak .. asal kerja sonang, yg penting x tensyen nak bercakap jee...

KiD said...

pakai slide.. then suruh diorang salin.. hehehe

Huda said...

bagusnya mama..anggap sebagai pelaburan akhirat yea..

aimaniman said...

alaa kid, cigu lelaki boleh la, cikgu yg cute miuuttt macam mama????? slide kat depan dia orang 'slaid' kat belakang....

Si BuDaK KaChAk said...

alhamdulillah....ade gk cikgu mcm mama....suke nye camni....biase dengar cikgu suke mengungkit....plajar pun jd tak iklas nk blaja da....

Tea said...

Wuwuwuwu susahnye nak komen sini... :(


Pelaburan itu pasti ada risiko... Tapi niat baik takpe... :)

Mila@Rimbun said...

wahhhh boleh beli TV LCD 24 inci dah tuh hahhaa...moga Allah lapangkan rezeki cikgu lebih dari jumlah yang dibelanjakan

rozeeta rashid said...

sampai 447?? banyaknyaa. untung laa ada cikgu macam ni. =)

miloais milo said...

bagus lah cikgu macam mama ni....
sanggup berkorban demi anak2 murid...

wahida said...

Alhamdulillah...
seronok kalau budak2 dapat cikgu mcm mama ni...

munna said...

BANYAK JUGA TU KAK .... TAKPELAH KAK NANTI PASTI ADA BALASANYA BUAT AKAK

aizamia3 said...

bukan senang nak dapat cikgu yang sanggup bersusah-payah demi anak muridnya.. tapi kesian kalau anak muridnya langsung tak hargai apa yang telah cikgu usahakan.. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012