Pages

@aimaniman |

Kecewakah Konsert Erykah Badoula Batal

Nak kata hore atau menangis?

Akhbar The Star telah meniup api kemarahan rakyat Malaysia terutamanya yang beragama Islam apabila kalimat Allah dijadikan tatu (walaupun sementara) di dadanya. Sentimen agama memang mudah jer menaikkan darah umat Islam apabila dipermainkan. Alhamdulillah, konsertnya dibatalkan, tak taulah sebab 'marah' akan 'kebiadaban' Erykah memainkan isu agama atau tersepit dalam dilema, almaklum.. isu ni dah dibantah oleh pemuda sebuah parti kiri.
 
Dapyn kata tak patut maa batal... Erykah tak bersalah...
 
Kak Dibah pun sedey Erykah kena 'halau'?

Namun begitu yang peliknya ada dua orang artis, tak tahulah ada ramai lagi ke.., yang tak berpuas hati dengan tindakan kerajaan membatalkan konsert Erykah Badu ni. Pada mama, mama lagi kecewa jika kalimah suci dipermainkan. Biarlah atas alasan apa-apa pun, kedatangan artis ni patut dibantah. Pada masa ni le kita harus menunjukkan kesatuan kita. Bayangkan jika kalimah Tuhan bangsa lain yang dipermainkan, mama rasa kecoh satu Malaysia, tapi bila kalimah Allah? Nasib baik ada pemuda dari parti kiri ni yang 'berani' bersuara.. Dari satu segi kita harus menerima hakikat, ada penting gak mamat2 ni kan... Mama harap orang Melayu Islam bersatule dalam hal2 membabitkan isu Islam ni sebab 'orang lain' dah berani mempermainkan kita :

1. The Star telah meletakkan menu babi bagi promosi selera Ramadhan pada bulan Ogos lepas.
2. Kejadian terpencil di mana seorang pelanggan Cina bertekak dengan pekerja Melayu di KFC dengan sengaja dipolitikkan dan diperbesarkan sebagai isu perkauman.
3. Isu Lynas, iaitu sebuah kilang pemrosesan bahan kimia digembar-gemburkan oleh pembangkang, terutama DAP dan termasuk MCA, sebagai kilang nuklear dan kemudiannya diolah menjadi isu perkauman di mana kaum Cina ditonjolkan sebagai bersatu-padu memberi tekanan kepada kerajaan.+++ (kekecohan yang mereka timbulkan dari isu Lynas adalah sebenarnya untuk menjaga kepentingan negara China.   Selama ini, negara China mendominasi pengeluaran produk nadir bumi sebanyak 95%.  Jika Lynas beroperasi di Pahang bermakna dominasi China ini akan dapat dipecahkan kerana kilang ini akan mampu memproses 11,000 ton nadir bumi setahun iaitu tiga suku dari permintaan dunia.  Apabila pengeluaran bermula pada pertengahan tahun, Lynas dijangka akan mampu mengeluarkan 22,000 ton setahun.) sumber mystaronline

Panjang entri geram mama... sebab mama tak kecewa pun Erykah kena 'halau' tapi mama gembira sebab Mawi Ekin dapat Cahaya Malikha....
 
Published with Blogger-droid v2.0.4

Sudah baca sila komen

5 comments:

Gen2Merah said...

terkilan la bila ada artis yang kecewa konsert itu d batalkan.. maruah agama kita itu yang perlu kita oertahankan..

ZWAN SABRI said...

Kecewa dengan sikap artis yang macam tu.. for me, erykah mmg patut dibatalkan konsert dia.. HUHU

Si BuDaK KaChAk said...

sedih la bila agama pun nk dipolitikkan...

=(

Pok Amai-Amai said...

Erykah Badu tu dah terang2 kafir. Hehehehehe......org kafir, muke Jesus pun diorang bt tattoo.

=p

Nelly The Strange said...

huh .. nelly tertinggal apa ni ~
-.-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012