Pages

@aimaniman |

Lisa Surihani mandi bunga,berinai,khatam sebelum Nikah 23.2.12

Mandi bunga sebelum hari bahagia 23.2.12
 
Pasangan merpati 2 sejoli.. Lisa Yusry

Lisa berkata, dia telah memenuhi kehendak ibunya, Siti Amira Ahmad yang mahu melakukan upacara mandi bunga, majlis berinai dan khatam Al-Quran sempena perkahwinannya dengan Yusry pada 23.2.12 ni. Walaupun Lisa gadis modern namun, dia tetap mengamalkan amalan tradisi Melayu sebelum bernikah dengan Yusry esok. Untunglah Yusry, sebab kulit  badan yang baru bermandi bunga ni biasanya segar, wangi dan halus. Dulu2 sebelum ada anak, mama selalu p spa nak mandi bunga, tapi sejak ada anak semuanya mama tinggalkan. Sebenarnya mandi bunga bukan hanya untuk wanita yang bakal bernikah, malah boleh diamalkan sebagai rutin wanita. Kalau kita nak kekalkan kulit yang halus, mulus wangi, selalu2lah mandi bunga. Sekarang banyak spa yang menawarkan pakej mandi bunga ni plus mandi susu juga.

Asmara jalanan

Tabik pada Lisa, walaupun modern tapi amalan tradisi tak dilupakan. Tapi gambar kat atas ni, kerana mahu dianggap modern mereka sanggup mengenepikan budaya dan tatasusila serta rasa malu dalam diri. Jom siapa yang sudi ikut... oppss cara Lisa ke cara pasangan tu? Tepuk dada tanyalah selera anda,..Pada mama, lagi syok beralaskan kelembutan tilam dan kesunyian serta kedinginan malam, bukan beralaskan jalan raya dikelilingi mata2 yang mencemuh,..

Published with Blogger-droid v2.0.4

Sudah baca sila komen

9 comments:

Oshin said...

suka sangat dengan lisa surihani...gadis moden tapi penuh dengan ciri2 ketimuran...anak perempuan sorang mestilah mak dia inginkan yang terbaik...

Pok Amai-Amai said...

La...siapalah yg dok bermesra tgh org ramai tu?

RULZA said...

dok bercengkerama/berzina di tepi jalan..haish apalagi kalau tidak benar kata-kata nabi muhammad saw yang

“Tidak akan berlaku kiamat itu sehingga orang berzina di jalanan sebagaimana keldai. Aku bertanya, Sesungguhnya itu akan terjadi? Jawab baginda: Ya, nescaya akan terjadi”. (Riwayat Ibn Hibban, al-Bazzar dan al-Tabarani, hadith sahih)

kalau dahberkahwin pun apa faedah dok di jalan tuh...Hmmm..:(

Denaihati said...

terlalu jarang dengar orang mandi bunga. banyak dlm filem je.

ZWAN SABRI said...

Mestila nk ikut cara Lisa sebab Lisa cantek.. HEHE

Mr. J said...

hampa aku.. huarh.. aku tak setuju lisa kawin dgn duda. mana aci. satu ada pengalaman satu x.. pasrah2.

munna said...

wah! berseri-seri Lisa lepas ni.... munna dulu masa nak kahwin ada gak buat mandi bunga ni semua kat spa...

Anonymous said...

Agak sukar untuk difahami mengapa Lisa Surihani ingin bersetubuh dengan Yusry sedangkan Lisa boleh bersetubuh dengan lelaki lain.

Anonymous said...

Pasti Yusry terpancut air mani ketika ghairah bersetubuh dengan Lisa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012