Pages

@aimaniman |

Urutan Geli geli Gintell Lelaki

Hmmmm gelinyaa...
Steady je muka kakak Iman..

Tadi pergi ke Carrefour Klang.. jumpa Gintell... terus je Syahmi dan Kakak Iman naik atas  Gintell dan minta seringgit daripada mama. Pandai pulak kakak masukkan duit dan membiarkan badannya kena urut. Syahmi pun nak rasa tapi merengek minta duit dimasukkan. Tu lah bezanya antara kakak dengan Syahmi. Kakak segala2nya nak buat sendiri dan macam pandai2 jer, Syahmi pulak walaupun anak lelaki tapi manjanya terlebih2.. semua nak minta dibantu. Abah kata Syahmi masih kecil, tapi pada mama umur tiga tahun ni sepatutnya Syahmi tak merengek2 lagi minta sesuatu, dia kena kuat sebab dia lelaki,. lelaki tak boleh kuat menangis dan lelaki tak boleh bergantung sangat pada mama, itu pulak prinsip mama. Kekadang pasal Syahmi je, abah dan mama bertengkar.. berbalah. Balik pada kisah urut2 geli Gintell tadi,.. tetiba datang pasangan lelaki dan perempuan, yang lelaki agak berumur dan siperempuan macam nampak masih muda. Tak taulah pasangan ayah dan anak atau pasangan suami dan isteri, mama tak tau. Silelaki terus duduk di sebelah Syahmi, minta siperempuan masukkan duit. Puas dimasukkan duit, duit tak masuk2!!.. ditolak, ditekan, diurut tapi tak masuk2 jugak,... Dalam hati mama, pandai lagi kakak Iman!!.. Tapi bila tengok perangai silelaki, mama teringat Syahmi. Lelaki ni memang dalam hidup mereka kena bergantung pada perempuan ke? Manja sangat ke lelaki ni?.. Puas mama berfikir kaitan antara Syahmi dan lelaki berumur tu....


Published with Blogger-droid v2.0.2

Sudah baca sila komen

19 comments:

Si BuDaK KaChAk said...

ni pendapat sy....

lelaki ni berjiwa sensitif...mereka mahu dimanja dan dibelai...kerana mereka perlukan perhatian...klu tak buat mcmtu nnt dia tak dpt perhatian dr sapa2....

juz pndapat je ye mama...

=)

Deru Ombak said...

So cute la anak2...
Bab manja2 tu x reti nak komen.. Dok klang ke? Kat mana?

aReLaN said...

hahahah...abah syahmi manja tak???takkan la tetiba dia manja.mesti ada ikut sapa2 nye perangai kan. :p

Bobo said...

lelaki sama mcm ppuan suka dimanjakan hehe.. urut geli2 gintel ni mmg best! hehe

UdinZ.com - Fakhruddin said...

biasa la tu ak..lelaki masa kecik..
lama2 bila dah besar jadi gentle ar tu...haha

cikpuanhady said...

hmm..tak pastilah pulak pasal manja tu..takde anak laki lagi..tapi yg anak sedara tu, agak manja walaupun sulung, tapi masa kecik aje kot..skang dah besar tak manja cam dulu dah..

Tea said...

Lelaki ni memang manja tapi kalau dgn milik dia takdelah rase mcm tu sgt... Grrrrrr eh tumlang meluah lak...

kak ina kl said...

sebenarnya lelaki memang manja tapi malu nak tunjuk

fuad ansari said...

dulu, selalu jugak nak mencuba kerusi urut yg ada kat pasaraya.. tapi bila ayah dah beli, kurang bernafsu dah jadinya nak mencuba kerusi urut di pasaraya tu.. akhirnya diri kena mengakui, urutan kerusi tidak mampu menandingi urutan manusia yg jauh lebih baik..

(",)

miloais milo said...

comel anak uols...
ala... manja sekejap aje tu...
nanti heols dah start sekolah.... ilang lah manja tu...

msredcheesecake said...

Berdasarkan pengalaman.... Lelaki ramai yg manja mengada... Hheee... Sampai ke tua...

RULZA said...

teruja nak komen sebab, baju anak yang kaler hijau tu sama macam baju anak saya...kihkih

Kancil 8349 said...

wah....kancil selalu guna nie...kat Tawau ada benda nie

Anak Wak Mail said...

mungkin tu ayah dia kot,,sebab saya pernah buat untuk ayah saya..hihi..:P

Misskonspirasi said...

bila bace entri nieh tingat kat anak menakan.. pangai sebijik cam syahmi tue.. manjo sesangat. memang fitrah orang lelaki kot manja.. abah kiter nak mandi pon suh mak sediakan towel ish ish

Princess Nusy said...

bestnye dia duk kerusi urut..comey..hehe ^^

zareliqa afiqa said...

Cousin iqa mmg suka main benda nie.Asal nampak jek nak duduk siap ulang banyak kali tu :)

budak penjara said...

nk jugaklah urut bergeli-geli haha

KiD said...

saya selalu nampak geli gintell ni kat giant jer.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012