Klik@Lazada

nuff

AFB Feeds

Don't Worry..JAIS tak ada

Cikgu Iza | March 19, 2012 | 12 Komen |
sumber sebelum diedit dr FB

Persoalannya, adakah kita yang bertamadun ni serupa macam spesies binatang? Perbuatan terlarang tanpa segan silu yang semakin berleluasa sejak akhir2 ni, menggambarkan betapa masyarakat sekarang dah semakin 'menyerupakan' dirinya dengan spesies binatang. Agaknya, dalam fikiran mereka "kalau binatang tak malu, kenapa pulak kita manusia kena malu... kan "kita" ni lebih tinggi darjatnya berbanding binatang"... Tapi yang peliknya, bila berani buat, tak berani pulak nak menanggung akibatnya, bak 'baling batu sembunyi tangan'.. kalau berani dan betul2 anak jantan,.. silalah berani nak tanggung anak yang bakal lahir,, jangan tanpa segan silu pulak nak membuangnya macam nak membuang ludah di merata2 tempat,.. kalau berani buat juga kenapa x berani ngaku, sanggup kata 'jumpa anak orang le' .. korang ingat pihak polis tu tak biasa ke tengok perempuan lepas bersalin, korang punya jalan berbeza le banding perempuan belum pernah melahirkan.. ye ke? Akibatnya? haa kene le duduk dalam penjara sehari,.. tapi lelakinya tak kena pulak kan? Agak2nya perempuan tu mengandung sorang2 koot?.. itulah lawaknya sistem perundangan di Malaysia... bila le undang2 ni nak adil?....

 
Published with Blogger-droid v2.0.4

12 comments:

  1. Tatau nak kate ape mama. Mcm ne pun, yg buruk pasti pd perempuan. Mentaliti masyarakat juga mcm tu.

    Bg sy, setiap keterlanjuran...pintu taubat masih terbuka. Dan sy hrp akan ramai lagi org terbuka matanya utk beri peluang pd mrk nie...

    ReplyDelete
  2. biase laa.
    manusia tu kan mcam2 jenis..

    ReplyDelete
  3. macam-macam dah berlaku sekarang nie..hilang dah sifat malu tu..

    ReplyDelete
  4. memang semakin di akhir zaman semakin macam macam berlaku kann

    ReplyDelete
  5. pelik kan? org bukan main nak dpt ank, diorng ni suke2 buang dan xnak ngaku buat salah, haishh!

    ReplyDelete
  6. sekarang ni macam-macam kejadian yang tak di ingini terjadi kat sini...
    nasib baiklah tak layan vanilla coklat..baik layan drama korea

    ReplyDelete
  7. dlm gmbr tu kucing ke rimau? hehe..

    ReplyDelete
  8. PEREMPUAN JUGA YG JADI MANGSA....

    ReplyDelete
  9. Salam Aimaniman,

    Tu lah masaalah dan peliknya undang2 yang dok ada la ni,sepatutnya dua2 sekali kena terima hukuman,bukannya seorang....

    ReplyDelete
  10. @Pok Amai-Amai

    Dunia sekarang memang semakin parah.. sempat ke nak bertaubat, sedangkan tiap2 hari buat dosa baru.. semalam sorang lagi gadis 15 tahun diculik.. kat mesia ni penuh mafia ke???

    ReplyDelete
  11. @Hani Syahani

    yupp yg sah kekadang tu tunggu bertahun2 x dapat2 anak, yg cuba2.. sekali cuba je berjaya... Tuhan nak tunjuk tu, dan nak menguji kesabaran hamba-Nya..

    ReplyDelete
  12. @Ros

    yuppp.. perempuan x kan termengandung tanpa lelaki,.. tp yg peliknya undang2 dunia ni, yang mengandung dipersalahkan mengandung anak luar nikah, tp sipelaku aka lelaki x da pulak dituduh penyumbang benih anak luar nikah.. hisshhh

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

nuff

SantaiEmas

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Babab Ping

My Love and Cute Kids © . Designed by MaisarahSidi.com