Pages

@aimaniman |

Don't Worry..JAIS tak ada

sumber sebelum diedit dr FB

Persoalannya, adakah kita yang bertamadun ni serupa macam spesies binatang? Perbuatan terlarang tanpa segan silu yang semakin berleluasa sejak akhir2 ni, menggambarkan betapa masyarakat sekarang dah semakin 'menyerupakan' dirinya dengan spesies binatang. Agaknya, dalam fikiran mereka "kalau binatang tak malu, kenapa pulak kita manusia kena malu... kan "kita" ni lebih tinggi darjatnya berbanding binatang"... Tapi yang peliknya, bila berani buat, tak berani pulak nak menanggung akibatnya, bak 'baling batu sembunyi tangan'.. kalau berani dan betul2 anak jantan,.. silalah berani nak tanggung anak yang bakal lahir,, jangan tanpa segan silu pulak nak membuangnya macam nak membuang ludah di merata2 tempat,.. kalau berani buat juga kenapa x berani ngaku, sanggup kata 'jumpa anak orang le' .. korang ingat pihak polis tu tak biasa ke tengok perempuan lepas bersalin, korang punya jalan berbeza le banding perempuan belum pernah melahirkan.. ye ke? Akibatnya? haa kene le duduk dalam penjara sehari,.. tapi lelakinya tak kena pulak kan? Agak2nya perempuan tu mengandung sorang2 koot?.. itulah lawaknya sistem perundangan di Malaysia... bila le undang2 ni nak adil?....

 
Published with Blogger-droid v2.0.4

Sudah baca sila komen

12 comments:

Pok Amai-Amai said...

Tatau nak kate ape mama. Mcm ne pun, yg buruk pasti pd perempuan. Mentaliti masyarakat juga mcm tu.

Bg sy, setiap keterlanjuran...pintu taubat masih terbuka. Dan sy hrp akan ramai lagi org terbuka matanya utk beri peluang pd mrk nie...

eyryn said...

biase laa.
manusia tu kan mcam2 jenis..

Tiramisu Fatiema said...

macam-macam dah berlaku sekarang nie..hilang dah sifat malu tu..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

memang semakin di akhir zaman semakin macam macam berlaku kann

Hani Syahani said...

pelik kan? org bukan main nak dpt ank, diorng ni suke2 buang dan xnak ngaku buat salah, haishh!

kak ina kl said...

sekarang ni macam-macam kejadian yang tak di ingini terjadi kat sini...
nasib baiklah tak layan vanilla coklat..baik layan drama korea

Bobo said...

dlm gmbr tu kucing ke rimau? hehe..

munna said...

PEREMPUAN JUGA YG JADI MANGSA....

Ros said...

Salam Aimaniman,

Tu lah masaalah dan peliknya undang2 yang dok ada la ni,sepatutnya dua2 sekali kena terima hukuman,bukannya seorang....

aimaniman said...

@Pok Amai-Amai

Dunia sekarang memang semakin parah.. sempat ke nak bertaubat, sedangkan tiap2 hari buat dosa baru.. semalam sorang lagi gadis 15 tahun diculik.. kat mesia ni penuh mafia ke???

aimaniman said...

@Hani Syahani

yupp yg sah kekadang tu tunggu bertahun2 x dapat2 anak, yg cuba2.. sekali cuba je berjaya... Tuhan nak tunjuk tu, dan nak menguji kesabaran hamba-Nya..

aimaniman said...

@Ros

yuppp.. perempuan x kan termengandung tanpa lelaki,.. tp yg peliknya undang2 dunia ni, yang mengandung dipersalahkan mengandung anak luar nikah, tp sipelaku aka lelaki x da pulak dituduh penyumbang benih anak luar nikah.. hisshhh

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012