Pages

@aimaniman |

Adam Adli and The Gang Mansuh PTPTN PRU 15

Orang Islam tak ajar macam ni dik.. takut2 nanti orang yang nak sokong, jadi mual kerana sikap melampau macam ni.. kita kalau benci orang pun jangan sampai membelakangkan agama..
 
 Mereka adik2 sebangsaku..

Kepetahan berbicara tidak disalur ke jalan yang betul ni dik..

Mak pesan, study rajin2 lulus nanti boleh bantu keluarga. Mama rasa semua ibu akan pesan lebih kurang macam tu masa anak2 cium tangan terakhir sebelum ibu dan ahli keluarga meninggalkan pagar kampus. Semangat berkobar2 sbg freshie rupa2nya tidak ke mana. Bila mama tengok gambar demo mansuh ptptn ni hati mama sedih sebab mama juga ibu macam ibu Adam Adli and the gang yang rata2 orang Melayu. Setiap ibu bukan harapkan balasan, tapi cuma inginkan kejayaan anak2 mereka. Rasa mama setiap ibu berdoa macam tu. Mama dapat bayangkan jika Adam Adli tu anak mama, betapa mama mengalirkan air mata sedih teramat sangat sebab Adam yg dr sebesar ibu jari dikendong, kini apabila besar sanggup memusnahkan masa hadapan. Betul jadi pemimpin dan berkorban demi ideologi tu baik tetapi perlu le ikut saluran yg betul. Buat adik Adam dan mahasiswa yang lain, mama rasa jika habiskan pengajian dengan keputusan terbaik dan jadi seseorang yg 'besar'..mama rasa suara Adam dan rakan2 lebih didengari berbanding jika seperti anjing menyalak bukit yg adik2 lakukan sekarang. Setiap kejayaan tu harus dibayar dengan pengorbanan dik, dan tiada jalan singkat untuk berjaya. Kalau adik2 'mengamuk' macam ni, Dato' Najib dengar ke?Malah adik2 kena buang dr u lagi...  Kalau mama tengok ketua2 demo tu semuanya anak Melayu, betapa ruginya korang. Dah le profesional lelaki Melayu kurang, yg bakal nak ada, kena buang pulak! Kalau adik2 ada ijazah..jd orang besar, menang pilihanraya..nak mansuh ptptn ke, nak bagi percuma semua benda ke boleh punya dik.. syaratnya kena habis belajar dulu bukan demo sana sini.. Khas buat Adam Adli, habiskan study dan menang PRU ke-15 nanti..insyaalah PTPTN mansuh time tu..



Published with Blogger-droid v2.0.4

Sudah baca sila komen

8 comments:

Aine Ainun said...

Setuju...
Saya kalo bab2 politik ni, xnk serius sgt PK, pning rasanya...mcm2 hal...

Yela, tumpukn pd study dlu, sian kat keluarganya...

whitecappuccino said...

Study tak habis lagi dah buat hal..betul tu, apa salahnya study betul2 pastu buatlah apa nak buat pun ikut saluran yg betul.

faridah nazurah said...

mungkin mereka ni dibayar kot. tu yg sanggup kena buang u. kalau nak mansuhkan ptptn pon agak2 la. buat cara baik

TINA ROSLI said...

Assalamualaikum


penah dengar psal ni dekat berita

Ini Kisah Tia said...

janganlah sampai mansuhkan .. habis yang lain2 baru nak masuk macamana?

aReLaN said...

nak berpolitik boleh tapi jangan la melampau kan.hmmm..kadang2 rasa cam terlalu cetek pemikiran mahasiswa skang ni.aiyoo

gnesop poseng said...

Sop dulu belajar guna pinjaman JPA (belum ada PTPN).. bayangkan kalau tiada pinjaman? macam mana hendak belajar masa tu.. mana ada duit nak bayar yuran?
mereka digunakan.. saluran yg salah
akhirnya sendiri merana, ada sesiapa hendak tanggung?
sayang,,,,

aimaniman said...

yuppp.. kesan drpd sist pemdidikan akar umbi gak..x lulus pmr dpt naik form 4..form 5 x brapa nak ok bnyk ipts.. sbb tu depa kurang matang...keputusam spm plak mcm gred direndahkan sbb wp trial fail tp spm dapt A +!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012