Pages

@aimaniman |

Bersih 3.0 Versi Sinar Harian Vs MyNewsHub

 Mynewshub.my kata Bersih 3.0 rasinalnya gagal...

Pendapat orang ramai dalam SH

Mak cik Ambiga kata Bersih 3.0 success dalam SH

Lensa Mynewshub.com memaparkan peserta Bersih 3.0 ibarat binatang

Pening kepala mama. Sejak akhir2 ini mama sering membaca akhbar alternatif secara online saja memandangkan akhbar harian konservatif lebih condong pada pihak2 tertentu. Jadi, untuk mendapatkan berita yang terkini, dan lebih penting, yang telus dan tidak memihak mana2 pihak, mama baca akhbar online, antaranya mStar online, Mynewshub.com, dan Sinar Harian. Nak tau pasal gossip artis pulak mama p Gua.com ataupun blog Beautifulnara atau rotikaya. Namun, pada mama, akhbar2 online ni pun semakin tidak telus dan semakin condong kepada pihak tertentu.
Contohnya, lensa dan berita tentang Bersih 3.0 di Dataran Merdeka ni, kalau kita tilik2 berita di Mynewshub.com seolah2 pro kerajaan  dan berita di Sinar Harian seolah2 pro pada pembangkang. Mama berasa amat sedih dengan perkembangan ni. Sebelum ni, mama rasa bahagia apabila membaca berita secara online, tapi sekarang nampaknya tak ada mana2 akhbar pun yang boleh dipercayai. Mama sebagai rakyat biasa, tak mahulah mendengar berita yang pro mana2 pihak. Kalau pihak a betul kita harus terima hakikat dan pihak b harus akur bahawa pihak lagi satu betul dan begitulah sebaliknya. Inilah peranan utama yang harus dimainkan oleh pemberita. Tak kiralah pemberita akhbar konservatif mahupun berita online ni. Mama harap pemberita ni berpegang teguh pada etika kewartawanan dan jamulah kami dengan berita yang benar dan telus, ok.

 Pada mama, Bersih 3.0 macam ni yang harus diwar-warkan. Jom kita buat..

Tarikh  :  Ahad, 29 April & Selasa, 1 Mei 2012
(sebab cuti)
Lokasi  :  Rumah masing-masing
Permit  :  tidak perlu
Alatan  :  Penyapu,mop, daan sewaktu dengannya
Aktiviti  :  rujuk banner Bersih 3.0

Published with Blogger-droid v2.0.4

Sudah baca sila komen

9 comments:

mummY daniSha said...

bg sy bersih ni ada baik dan buruknya...skang berita semua memang berat sebelah...nak pru katekan..kita sebagai rakyat kena nilaikan sendiri =)

faridah nazurah said...

hehe lebih baik kita dok BERSIHkan rumah. ada manfaat. memang nasib akan terbela kalau berdemo tp rasanya keamanan negara tak nampak tergugat ke?

Anonymous said...

biarlah rakyat brmandikan darah dahulu..bia generasi akn dtg dpat mrasai nikmat tnggal d negara aman, pmrintahan adil, isu rasuah dapat dicegah..ssah2 dahulu..negara aman bile regim umno,kerajaan masa kini dpat dtumpaskan dan dgantikan dengan pmrntahan dan pntdbiran islam....TAKBIR!!

aimaniman said...

anonymous

no komen sebab periuk nasi kena dijaga,.. pd akak tak berbaloi jika kita berkorban seperti 'anjing menyalak bukit' apa salahnya jika kita ikut saluran, tapi yg susahnya plak salurannya plak 'gelap' semacam ek,... x tahulah nak kata, semoga niat suci dibalas dengan ganjaran setimpal...

Kancil 8349 said...

Kancil ndak dapat komen apa2...nak kata pun salah...lebih baik kita tengok je...

Hani Syahani said...

hehehe,mari bersihkan rumah masing-masing....:))

Norsalmi said...

Jom kita pakat bersihkan hati dan rumah kita..

Sharidawati Shahrudin said...

gambar yg last sekali tu terlampau ekstrim ! sedih sgt ia terjadi kat ngr kita di waktu gini...bukannya kita kat zmn jahiliah...

TF said...

bleh tahan jugak gambar tuh..bersihkan rumah ye akak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012