Doktor Operate Potong Iman

April 17, 2012

Iman selalu menangis sejak akhir2 ni. Kekadang mama tensyen gak dengan perangai kakak iman yang mengada2 tu. Tapi hari ni mama tahu punca kakak iman suka merengek. Mungkin sebab rasa kurang selesa yang dialaminya sekian lama. Sejak dia berumur dua tahun lagi mama dah terpandang kelainan ni, tapi semua orang kata tak da benda. Adik mama yang doktor pun bila chek dia kata ok2 jer, hati mama lega, tapi jauh di sudut hati mama masih risau. Hari ni mama bawa kakak ke klinik. Doktor raba kakak. Doktor kata kakak kena operate. Doktor bagi reference letter. Doktor suruh mama bawa jumpa doktor pakar bedah esok!!!. Mama tensyen, hati mama mana yang tak tensyen?.. Abah kata mama gatal tanya doktor. Mama sambil nangis kata walau sebesar zarah perubahan pada diri anak mama, mama akan cari puncanya. Baru abah cool dan mahu teman mama esok dan ambil mc untuk jumpa doktor. Mama call adik mama yg doktor tu, memang doktor ni dianugerahkan sifat cool ke dalam diri? Punya le dia jawab guna cara psikologi betul. Cuba kalau mama, habis tahap tensyen dah terkeluar daripada kata2 mama. Esok mama akan cuba mendapatkan maklumat yang sepatutnya daripada doktor tentang kelainan pada kakak Iman. Malam ni bila kakak iman tanya, mama kata esok doktor lain nak jumpa kakak, mama teman. Mama harap khabar gembira buat mama esok. Insyaalah, mama terus dan terus berdoa semoga kakak Iman dijauhi daripada musibah.. kesian anakku ya, Allah...

You Might Also Like

8 Comment

  1. semoga kaka cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  2. ya Robbi, kesiannya dia..sabo ye kak, muge dia tak pape, jauh sgla musibah..kesianlah dia, kecik2 dh diuji...

    ReplyDelete
  3. potong apa kak?sabar eh kak..doa byk2 eh...

    ReplyDelete
  4. Ala...cite2 mcm nie yg sy kureng suke nie. Susah hati jadinye...Semoga semuanya ok.

    ReplyDelete
  5. Sakit apa tu Mama? Kesian.. Semoga tabah yer

    ReplyDelete
  6. kesian iman... apa yg x kena dgn iman tu?

    ReplyDelete
  7. harap2 takde yg serius ye iman... aunty pulak yg berdebar2 ni...

    ReplyDelete
  8. teringakm kakak meya.... dia klu menangis mesti ada ketulan kat leher dia.... selalu klu jumpa doc munna tanya pasal ketulan tu... tapi doc kata takde apa2.... harap2 apa yg doc tu kata betul...takut nanti lain pula jadinya menyesal tak sudah nanti

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels