Pages

@aimaniman |

Doktor Operate Potong Iman

Iman selalu menangis sejak akhir2 ni. Kekadang mama tensyen gak dengan perangai kakak iman yang mengada2 tu. Tapi hari ni mama tahu punca kakak iman suka merengek. Mungkin sebab rasa kurang selesa yang dialaminya sekian lama. Sejak dia berumur dua tahun lagi mama dah terpandang kelainan ni, tapi semua orang kata tak da benda. Adik mama yang doktor pun bila chek dia kata ok2 jer, hati mama lega, tapi jauh di sudut hati mama masih risau. Hari ni mama bawa kakak ke klinik. Doktor raba kakak. Doktor kata kakak kena operate. Doktor bagi reference letter. Doktor suruh mama bawa jumpa doktor pakar bedah esok!!!. Mama tensyen, hati mama mana yang tak tensyen?.. Abah kata mama gatal tanya doktor. Mama sambil nangis kata walau sebesar zarah perubahan pada diri anak mama, mama akan cari puncanya. Baru abah cool dan mahu teman mama esok dan ambil mc untuk jumpa doktor. Mama call adik mama yg doktor tu, memang doktor ni dianugerahkan sifat cool ke dalam diri? Punya le dia jawab guna cara psikologi betul. Cuba kalau mama, habis tahap tensyen dah terkeluar daripada kata2 mama. Esok mama akan cuba mendapatkan maklumat yang sepatutnya daripada doktor tentang kelainan pada kakak Iman. Malam ni bila kakak iman tanya, mama kata esok doktor lain nak jumpa kakak, mama teman. Mama harap khabar gembira buat mama esok. Insyaalah, mama terus dan terus berdoa semoga kakak Iman dijauhi daripada musibah.. kesian anakku ya, Allah...


Sudah baca sila komen

8 comments:

Telor Power said...

semoga kaka cepat sembuh ye

Hani Syahani said...

ya Robbi, kesiannya dia..sabo ye kak, muge dia tak pape, jauh sgla musibah..kesianlah dia, kecik2 dh diuji...

mummY daniSha said...

potong apa kak?sabar eh kak..doa byk2 eh...

Pok Amai-Amai said...

Ala...cite2 mcm nie yg sy kureng suke nie. Susah hati jadinye...Semoga semuanya ok.

Qaseeh Tolia said...

Sakit apa tu Mama? Kesian.. Semoga tabah yer

QueeN TerataI said...

kesian iman... apa yg x kena dgn iman tu?

Izan Ishak said...

harap2 takde yg serius ye iman... aunty pulak yg berdebar2 ni...

munna said...

teringakm kakak meya.... dia klu menangis mesti ada ketulan kat leher dia.... selalu klu jumpa doc munna tanya pasal ketulan tu... tapi doc kata takde apa2.... harap2 apa yg doc tu kata betul...takut nanti lain pula jadinya menyesal tak sudah nanti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012