Mampukah kita jadi ibu bapa yang baik?

July 23, 2012

Seramnya jadi ibu bapa sekarang..anak2 mudah terpengaruh dengan macam2 budaya buruk dari kawan2 mahupun dr media massa baik tv malah la ni melalui internet...
Rasa macam tak tertanggung tanggungjawb ni sbb anak2 kecik2 lg dah 'berani' buat macam2.. iman pun dah pandai meningikan suara kat mamanya... sedih rasanya tp mama kena menilai diri..biasanya sikap anak2 mencerminkan sikap ibu bapanya kan... tentu ada kesilapan mama di mana2 ketika mendidik anak2.. anak2 kan ibarat 'kain putih' tugas ibu bapalah yg mencorakkan mereka...so kalau
anak sekecil iman 'pandai' melawan mamanya..tentu ada yg x kena kannnnn....
Mama takut sangat apabila melihat gambar ni...siapa tak takut?


You Might Also Like

4 Comment

  1. kita mampu menjadi yang terbaik jika kita fahami erti tanggungjawab sebenar...jangan disebabkan tekanan hidup kita abaikan amanah yang diberikan

    ReplyDelete
  2. budak2 mmg cepat terpengaruh.. yg membezakan dulu dgn sekrg ialah pengaruh negatif.dulu tak sehebat sekarang kan? cabaran buat ibu bapa zaman la ni..

    ReplyDelete
  3. zaman skrg berbeza dgn zaman dulu..skrg pengaruhnya x perlu pergi ke luar..dok dlm rumah je da ada pengaruh...

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels