AddMeFast

Klik@Lazada

nuff

Rezeki Ramadhan untuk Cikgu

Cikgu Iza | July 20, 2012 | 4 Komen |
Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu kan? Itulah ibaratnya rezeki yang diperoleh. Alhamdulillah, orang memberi kita merasa, betul tak. Walaupun rezekinya tak sebesar mana tapi, cukuplah. 

Nak tau rezeki apa?

1.  Token kelas tambahan .. dapatlah RM100 ada lah juga daripada Nuffnang dah masuk 2 tahun berblog x dapat apa2 pun kan...
2.  1st lady belanja nasi minyak sempena ramadhan.. errkk kenyang..
3.  1st lady umumkan Ikram, Qayyum dan Fazli di'buang'.. jadi sebahagian besar masalah guru yang masuk 4K selesai.. ye ke? mama takut 2 minggu lagi, terhegeh2 mereka datang merayu untuk bersekolah semula dan seperti biasa, sekolah menerima mereka semula!!.. apa la.. x faham betul mama, sayu sangat ke dengar rayuan ibu bapa budak2 ni, hati mudah cair ke mendengar 'kata-kata manis' janji mereka untuk berubah? 
Sama2lah berdoa agar mereka tak teringin pun nak masuk ke sekolah semula.. amin...

Tapi 'rezeki' paling besar hari ni ada beberapa kawan mama dapat :
1.  Jadi Ketua Guru Disiplin.. jawatan kerusi panas nieh,.. cikgu lelaki pun surrender, inikan plak cikgu perempuan ko..
2.  Jadi Ketua Guru Pengawas.. pun jawatan no 2 panas

Apa2 pun hanya ucapan 'tahniah' je leh yang dapat mama ucapkan, cuma mampu tumpang sedey, tapi dah 'rezeki' ramadhan, jadi, berat mata memandang memang amat berat bahu memikulnya...

lisa jadi cikgu
kalau 'cikgu' Lisa.. x der masalah kot?

4 comments:

KhaiRin : anies said...

rezeki ramadan

salam ramadan buat akk sekeluarga!

msredcheesecake said...

alhamdulillah.... salam ramadhan

QueeN TerataI said...

alhamdulillah. rezeki Allah tu mmg luas. salam ramafan dr queen.

Ardini Humaira said...

Alhamdulillah, rezeki :)

salam ramadhan al-mubarak
selamat berpuasa dan beribadah di bulan yang mulia ini... semoga segala amalan kita diberkati Allah, amin

:)

Post a Comment

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

nuff

SantaiEmas

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Babab Ping

My Love and Cute Kids © . Designed by MaisarahSidi.com