Pages

@aimaniman |

Iklan Bernas menyindir Malaysia


Masa tengok iklan  Bernas di youtube mata mama bergenang. Mama jarang2 nak tengok iklan di youtube tapi iklan Bernas ni memang bernas... Siapa yg x tengok lagi silalah tengok.

Kisah fizi dan ahmad menyerlahkan erti sebenar persahabatan.. yg buta membantu yg sukar bertutur dan mereka tidak berpisah walaupun cuma ada satu tiket.. kalau kita? pi la kawan..yg penting aku dapat balik beraya..betul tak?

Kemudian kisah pemandu lori yg tak jadi nak marah bila melihat anak yatimrnumpang lorinya lalu meninggalkan mereka di hadapan masjid seperti diminta.. alangkah manisnya jika pemandu tu bertanya.. mungkin budak2 tu boleh beraya bersama keluarga pemandu lori..

Yang lebih menyedihkan bila melihat budak2 tu mandi dan memakai baju raya di tempat berwuduk masjid.. tak ada insan prihatin ke nak tanya..kenapa.. orang malaysia cam ni ke?

Lagi sedih bila akhirnya mereka 'bertemu' dan 'beraya' dengan ibu mereka yang sudah meninggal dunia... sedeynya...

Mama mesti menangis bila tengok iklan ni dan apa yg pasti..iklan ni menonjolkan betapa sikap ketidakpedulian orang malaysia yg semakin menebal... alangkah indahnya jika... Sindiran pedas untuk kita orang Malaysia..orang timur yg kaya dengan budi luhur tapi 'kuman' depan mata pun tak terlihat...

Syabas bernas..

Published with Blogger-droid v2.0.4

Sudah baca sila komen

4 comments:

Sue-Rya Qistina said...

betul tu sis. saya pun setuju jugak. mmg rakyat Malaysia ni kurang prihatin. iklan bernas yg teramat bernas kesannya dlm diri kita :)

Aine Ainun said...

Tersentuh hati...
Tapi kan iklan yg kat tv byk potong, kalo tgk kat youtube mmg byk dapat isi pengajaranya..

Mira Adzlia said...

mmg sedih sgt iklan ni..xtgk pun , stakat dgr klip suara dier, da melelh air mata

boni kacak said...

saya jugak setuju dengan pandangan akak tu... memang betul.. zaman sekarang makin berubah. masyarakat makin tidak ambil peduli apa yang berlaku sekeliling..

p/s : hurm.. sama2 kita doakan agar bro jejai kembali sihat dan dapat meneruskan kehidupannya seperti biasa..

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012