AddMeFast

Klik@Lazada

nuff

Cuepacs : 30 minit dapat 2 bulan bonus

Cikgu Iza | September 20, 2012 | 17 Komen |
6 Tuntutan Cuepacs.. moga2 Tok Jib luluskan ler

Seperti tahun2 lalu, pengumuman bajet memang ditunggu2. Tahun ni, 28 September nanti menentukan sama ada tuntutan Cuepacs dilayan atau tidak. Tapi mama berharap sangat2 agar tuntutan tu dipandang guna dua belah mata oleh Tok Jib. Almaklum, bajet tahun ni kan ibarat gula2 manis PRU ke-13 ni, so tak salahkan kita nak merasa gula2 lebih manis 5 tahun sekali.  Nak rasa setiap tahun x dapat kan..

Tambahan 30 minit... setuju ke..

Cuepacs kata jika semua tuntutan dipenuhi, kakitangan awam sanggup untuk menambah waktu bekerja selama 30 minit. Hanya 30 minit...? Pada mama, hal ni tak termasuk guru la. Kalau bilangan kerja lebih masa guru diambil kira, mama rasa gurulah paling banyak mendapat bonus. Kerja hakiki memanglah dari pukul 7.20 sehingga 2.30 petang. Lepas tu, Isnin sampai Rabu ada kegiatan Koko dari pukul 3.00 sampai 5.00. Khamis pulak ada meeting. Jumaat je free sikit dan Sabtu kebiasaanya ada meeting atau kursus. Belum lagi tambahan kerja-kerja lain. Tak payahlah mama nak cerita kat sini, sendiri mau tau la.. so apa la halnya dengan tambahan kerja 30 minit tu kannnnn...

nasib la jadi cigu zaman milenium ni..

Mama rasa Tok Muyidin kena tinggikan le taraf guru ni di mata masyarakat macam guru2 zaman dulu2.  Kalau dulu nak cari calon menantu, kerja apa.. cikgu. Sekarang? Tak pa ler, sebab kerja apa yg sampai bersara dan sampai mati pun, orang gelar jawatan semasa kerja? Cuma 'cikgu' je tau...

Terkeluar tajuk la plak.. sebenarnya mama memang berdoa agar 6 tuntutan Ceupacs ditunaikan dan mama dapatlah bonus 2 bulan gaji. Nak buat apa yer bonus ni??? 

Published with Blogger-droid v2.0.8

17 comments:

Mira Adzlia said...

ape lg..soping puas2 la klu dpt 2 bln bonus..hihi

Mrs Velentine said...

kalau tambahan 30 minit apa ada sgt??kami yg gred bawah2 ni dh biasa keja lebih masa...kdg2 sabtu ahad pun kena keja gak terutamanya mc jawatan kami ni..(pembantu perpustakaan)...

Cuma kalau boleh pemberian bonus secara sama rata rasanya lebih baik & menjimatkan bajet...(*sekadar pandangan)...cubit2 nuffnang

Everything's Everythings said...

Itu lah sekarang ni guru pula dipandang rendah.. walhal mulia pekerjaan tu ^^
ap salahnya naik tarafkan pekerjaan tu ;D

Anastasyea Aida said...

Harap-harap mcm tu la ;)

www.anastasyea.com

Kakzakie said...

Betullah walau kakak bukan cikgu tapi kakak nampak dengan mata kakak sendiri dari duluuuuu saaampai sekarang cikgu kerja dia mengalahkan org yg punya business sendiri. Siang di sekolah dah terlebih-lebih masa, balik tu kadang nampak kendong buku-buku anak murid buat lagi dirumah. Bukan 30 minit lagi tapi bagaikan sehari suntuk....

rieda_ffya said...

jiji..harap2 ade berita baik utk kite kan kak...slam kenal..

norhidana said...

kt opis ni mana2 yg jenis ats pgr sume dh ckp kalu tak dpt bonus nk pangkar pembangkang... sume ckp tingin nk rasa camne pembangkang memerintah negara...huhuhui tertelan liur dgr

mintak2lah PM terima cadangan cuepacs kali nih walaupun tak sepenuhnya...

|| NaFiRaa || said...

moga dapat keputusan yang terbaik buat semua..:)

Sue-Rya Qistina said...

semoga apa yg ceupacs mohon tu termakbul lah hendaknya. xdpt bnyk, sikit pun jadilah. tu pun dh besar rahmat. hehehe

Kesuma Angsana said...

seronoklah org gomen ye.. Salam kenal TQ singgah berkomen di laman KA . dah follow awak juga 860 yek

QueeN TerataI said...

walau apa pun... yg untung tetap org di atas.. org di bawah ciput juga... tp yg selalu dikerah tenaganya org bawah.. sabtu ahad pun kdg2 kena keja... bersih itu bersih ini.. kedatangan wajib... huhuhu

Anamarza Sue said...

Nanti ada yg jeles, org gomen asyik dapat gula-gula je hihi

ummiross said...

Harap2 pesara guru ni pun dapatlah juga merasa gula manis, hehe..

Ye lah kan, ummi pun faham sangat tugas guru sekarang, sekalung tahniah buat guru2 keran mampu melakukan yang terbaik.

Cho Zila said...

wlu akak bukan keje gomen, tetap merasalah kot suami orang gomen..
setuju gak bonus sama rata sebab dengarnyer yang jawatan besar gomen sekarangni boleh tahan gak gajinyer yerk...

Iffah Afeefah said...

bangga jdi cikgu hehe

belom jdi padahal

#tgkla esok. kan cuti?

ahsfantasy24 said...

setuju dengan mama,
hairan sangat sekarang ni ramai yang
cemburu dengan guru walhal die tak tahu
pun hakikat kehidupan guru cmane. ;(

eza miza said...

aminnn banyak2..moga2 diluluskan..hikhik..
Guru skg tak mcm guru dlu.. Mcm2 dah kena buat...

Post a Comment

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

nuff

SantaiEmas

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Babab Ping

My Love and Cute Kids © . Designed by MaisarahSidi.com