Pages

@aimaniman |

Cukup Cukup Sudah

Siapa yang tak tahu lagu Nirwana.. Cukup cukup sudah?
Iman pun dah hafal senikatanya. Itulah orang kita, lagu luar, kumpulan luar, diagung-agungkan, lagu sendiri? Yang pasti dianaktirikan, alasan? tak best.. Kalau kita kata tak best, siapa rasa-rasanya yang akan kata best? Orang Indonesia? No way lah ye...

cukup cukup sudah, talian hayat sudah berbunyi..

Sorrylah mama emosional sikit. Apa taknya, jalan-jalan di Plaza Alam Central, cuba angkat tangan kalau hati tak tersentuh apabila melihat 1001 macam gadjet terkini dengan harga yang belum tentu murah pun. Tapi malangnya, mama hanya mampu untuk menukar bateri notebook yang berharga RM170. Niat dihati nak menyunting mr ultrabook, tapi keinginan mama tak sampai, hanya mr bateri baru yang mampu disunting dari taman larangan. 
Sebenarnya, dah lama mama bergantung pada talian hayat cuma baru semalam mama membenarkan diri untuk mengeluarkan RM170 dari poket mama untuk membeli bateri baru NB ni. Almaklum, cuti sekolah, walaupun bonus dapat pun belum pasti dapat menampung segala keinginan anak-anak. Teringat zaman solo molo dulu, bila dapat gaji, tambah-tambah bila dapat bonus, yang pasti mama akan joli sakan. Baju sutera cina, beg bonia, kasut bonia, pendek akal, dari jam tangan bonia sampailah ke kasut pun mama cekup Bonia. Tapi sekarang, bila dah berderet anak.. beg mama tinggal beg giant aka tesco jer! kesian kan...

cukup cukup sudah
cukup dengar cerita karut mama
daripada batin terseksa..
lebih baik klik X saja............

Sudah baca sila komen

5 comments:

munna said...

betullah mama..... masa bujang joli sakan ...skrg ni lebihkan anak dulu

siti fatimah said...

gajet gajet gajet... bila fikirkan boleh fenin...

dok berangan nak rembat, pabenda la pulak lepas ni.

Riedaffya ibrahim said...

sama la..dlu blom kawin...perfume semua mahal..tpi da kawin..duit utk anak2 dlu....sudah cukup sudah..tetiba layan lagu ni ngan mama

faraherda.razalan said...

Xpe...ade rezeki utk ultrabook tu. Hehehehe....

fiza said...

Bila dah ada anak mcm tu lah. Barang sendiri dah tak heran.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012