Pages

@aimaniman |

AURA PSY VS TOP ARTIS MALAYSIA 2012 DI CNY

PSY : oppa gangnam style vs top artis malaysia 2012...
Semasa menonton Buletin Tv3 semalam terdetik di hati mama.. patutke?
Tak kisahlah duit 2 juta tu datang dari mana tapi patutke?
Kesian top artis kita dianaktirikan sedangkan artis korea yang buta bm tu ditatang bagai minyak yang penuh.. patut ke?
Semalam pm kita pun berucap dlm bahasa inggeris sedangkan khalayaknya 'simata sepet dan sihidung kemek' sebelah rumah je, patutke?
Itulah 'orang kita' ... yang dari luar diagung2kan, tak kisahlah artis ke, bahasa ke, pokoknya 'orang punya' yang lebih bagus...
Teringat mama kisah di sekolah.. cikgu ni berebut nak ajar moral atas alasan mudah nak mengajar dan berinteraksi dengan bahasa ibunda., opppssss .. kan cuma matematik dan sains boleh diajar dalam bi, bukan bahasa ibunda ye!, tu pun secara soft landing akan diajar dalam bm sepenuhnya...
Kalau bukan pemimpin yang tunjukkan teladan, macam mana bm akan dimartabatkan? Macam mana artis tempatan akan dipuja?
Cuba sekali pemimpin kita dengan megahnya berucap dalam bahasa melayu di hadapan bangsa cina atau india, apa kisah mereka tak faham kerana memang tak sepatutnya mereka tak faham, kan malaysia sudah merdeka 55 tahun, tak kan masih tak boleh berbahasa melayu? Kalau bukan kita, siapa lagi nak bermegah dengan bm dan artis tempatan?
Tertanya2, bilalah kita nak jadi macam Indonesia, megah dengan bahasanya....

Published with Blogger-droid v2.0.9

Sudah baca sila komen

9 comments:

MaMa Rey said...

artis kita di Malaysia bukankah hebat2 belaka juga..


Siti Anirah Azuri said...

Tapi konsert tu membazir lah.. :)

meh join segmen

http://anirahazuri.blogspot.com/2013/02/big-giveaway-by-cikgu-fizi-fizgraphic-emasputih-emasputih-duniashida-aimancool.html

Anonymous said...

http://everyoneweb.com/spymobile1974a136/#cell_phone_call_spy_free blackberry sms spy freeware [url=http://everyoneweb.be/spymobile1981a227/#old_selena_gomez_she_spy_kids_3]free trial cell phone spying software[/url] spy software mac free download spy recorder for cell phones free download free sms spy download http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3400128#spy_apps_for_iphone_3gs gps cell phone tracker spy v2.1 [url=http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3400500#sweet_text_message_sayings]video surveillance cell phone[/url] free reverse cell phone number tracking cell phone spying laws spy call free download nokia e63 http://everyoneweb.be/spymobile1975a290/#use_mobile_phone_gps_tracker computer monitoring software free for mac [url=http://everyoneweb.com/spymobile1970a130/#ip_mini_spy_camera]how to find out if someone is spying on my cell phone[/url] spy vs spy online game ps2 free spy cell phone spy apps for cell phones
http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3400418#how_to_locate_a_cell_phone_with_google_maps [url=http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3400067#cell_phone_spy_free_download]tracking a cell phone number location for free[/url]
#how_to_spy_on_cell_phone_without_access_to_phone

Sue-Rya Qistina said...

kesian artis2 kita, nak dpt sponsor utk buat konsert pun susah. huhuhu

Mak Wardah said...

Tak adil dan tak bijak ambil tindakan mengambil artis PSY dari Korea nih yang entah apa2

ijoks2009 said...

Kenapa artis yang luar yang bawa budaya songsang yang diagung-agungkan ,Adakah di Malaysia kekurangan artis?

Karukord jagau said...

saya mmg x minat PSY tu....
tp tu lah...kesian artis tempatan...
pembaziran pun ia jugak tu...

QasehnyaRania said...

as-salam.salam kenal
maaf baru bls jejak.sbb bercuti :D

munna said...

betullah mama.... kat indonesia... walaupun cina tapi tetap guna bahasa indonesia yg utama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012