MCA melatah kalah teruk PRU13?

May 08, 2013

tutup tanda protes?

karikatur hebat.. 


Siapa ada tengok berita Awani?
Mama dapat rasakan pihak MCA seolah-olah melatah dengan kekalahan teruk mereka dalam PRU13. Mula-mula mama dengar Presiden mca, Chua Soi Lek kata nak berundur, ok la tuh, pemimpin kena bertanggungjawab apabila partinya kalah. Tapi bila dengar berita Awani, MCA Kedah akan menutup pusat khidmat masyarakatnya selama sebulan sebagai tanda protes atas 'penolakan' orang cina terhadap parti tu, mama rasa mca betul2 dah melatah! Cuba fikir baik2, siapa yang untung? Musuh politik mereka sebenarnya! Sebagai pemimpin yang bijak dan bertanggungjawab, sepatutnya mca bertindak menambahbaik perkhidmatan bukan memberhentikannya! Adakah mca ingat apabila 'merajuk' ada yang nak pujuk ke? Tindakan mca ni menjelaskan siapa pemimpin yang bertanggungjawab terhadap rakyat atau menang hanya untuk membuncitkan poket sendiri je. Sikap mca ni menambah malang parti itu dan tempiasnya pasti terkena pada parti induknya, bn! Harap rakyat malaysia sedar 'helah' pemimpin sebegini. PRU14 kalilah!
Published with Blogger-droid v2.0.9

You Might Also Like

9 Comment

  1. Hahahah... betul. Inilah masa nk tambah baik kekurangan. Jgn tunggu lagi 6 bulan nk pru14, baru semua ditambah baik. X rugi bermula sekarang

    ReplyDelete
  2. Lagi dahsyat katanya dia tak mahu dilantik sebagai apa menteri/timbalan pun dlm kabinet sebab merasa mereka telah ditolak oleh rakyat cina. Macamana nie?

    ReplyDelete
  3. mca kena berlapang dada & bincang dgn bn elok2... tingkatkan usaha...

    ReplyDelete
  4. tak lame lagila tuh lompat katak parti..lame2 bn pun be end..yg lain2 lari ke luar negara...tak payah tunggu pru14 kalilah lah! hah!

    ReplyDelete
  5. Suka dengan ayat "Limited Future".

    ReplyDelete
  6. Betul tu,nanti musuh politik diorg nie akan mengambil kesempatan lg.

    ReplyDelete
  7. Terima dgn hati terbukalah !

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels