Like Emas Like Powergold

Pages

@aimaniman |

MCA melatah kalah teruk PRU13?

tutup tanda protes?

karikatur hebat.. 


Siapa ada tengok berita Awani?
Mama dapat rasakan pihak MCA seolah-olah melatah dengan kekalahan teruk mereka dalam PRU13. Mula-mula mama dengar Presiden mca, Chua Soi Lek kata nak berundur, ok la tuh, pemimpin kena bertanggungjawab apabila partinya kalah. Tapi bila dengar berita Awani, MCA Kedah akan menutup pusat khidmat masyarakatnya selama sebulan sebagai tanda protes atas 'penolakan' orang cina terhadap parti tu, mama rasa mca betul2 dah melatah! Cuba fikir baik2, siapa yang untung? Musuh politik mereka sebenarnya! Sebagai pemimpin yang bijak dan bertanggungjawab, sepatutnya mca bertindak menambahbaik perkhidmatan bukan memberhentikannya! Adakah mca ingat apabila 'merajuk' ada yang nak pujuk ke? Tindakan mca ni menjelaskan siapa pemimpin yang bertanggungjawab terhadap rakyat atau menang hanya untuk membuncitkan poket sendiri je. Sikap mca ni menambah malang parti itu dan tempiasnya pasti terkena pada parti induknya, bn! Harap rakyat malaysia sedar 'helah' pemimpin sebegini. PRU14 kalilah!
Published with Blogger-droid v2.0.9

Sudah baca sila komen

9 comments:

Khai♥Rin : anies said...

cuba lg pd PRU14

Mama Adam said...

Hahahah... betul. Inilah masa nk tambah baik kekurangan. Jgn tunggu lagi 6 bulan nk pru14, baru semua ditambah baik. X rugi bermula sekarang

Kakzakie said...

Lagi dahsyat katanya dia tak mahu dilantik sebagai apa menteri/timbalan pun dlm kabinet sebab merasa mereka telah ditolak oleh rakyat cina. Macamana nie?

lia said...

mca kena berlapang dada & bincang dgn bn elok2... tingkatkan usaha...

Ummu Muhammad said...

tak lame lagila tuh lompat katak parti..lame2 bn pun be end..yg lain2 lari ke luar negara...tak payah tunggu pru14 kalilah lah! hah!

wantie said...

Suka dengan ayat "Limited Future".

Nazayiena Ayiena said...

Betul tu,nanti musuh politik diorg nie akan mengambil kesempatan lg.

Ann Ishak said...

ini kalilah :)

Kesuma Angsana said...

Terima dgn hati terbukalah !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012