Like Emas Like Powergold

Pages

@aimaniman |

Bonus Raya : Sebulan Gaji

Tahniah untuk kakitangan awam ..opps negeri Selangor saja ye. Untuk kakitangan awam pusat, tunggu dan berdoa la semoga teka-teki kerajan terjawab dengan berita gembira. Setakat 24 Julai, kerajaan masih jata binus raya dalam pertimbangan dan bayang-bayang tiada bonus raya makin kuat apabila mereka kata kerajaan sudah beri kenaikan 1 tangga gaji pada bulan ini. Jadi kakitangan awam pusat bersyukur je le dengan bonus rm95 - rm 270 ikut gred gaji. Kalau anak ada 3, campur mama 4 orang, ada ke baju raya cantik yang harganya 50 dan belanja kuih plus ayam cukup 60 hengget? Tak pa le, tahun ni raya ala kadar je le, mungkin tiada bonus raya, almaklum nak bagi bonus kat orang felda, orang felcra yangnlebih memerlukan.. Lagipun, swasta tak dapat bonus raya, kerajaan kan adil... Bersyukurlah kita. Tapi untungkan jadi kakitangan negeri Selangor, penduduk Selangor tak dapat juga ke?

Published with Blogger-droid v2.0.10

Sudah baca sila komen

4 comments:

Haryati Faizal said...

apapun bersyukur la ye dgn apa yg kita dh dpt sblm ni... klu nk bg bonus jugak alhamdulillah...

Anonymous said...

Manusia mana pernah rasa cukup.. Kalau gaji tak naik, bising.. gaji dah naik kata sikit... sampaikan tak boleh sambut raya dengan kenaikan gaji... aduihai... Bersyukurlah..

Btw, kerajaan dah umum pun semua penjawat awam dapat bonus. Alhamdulillah..

Nampak bayang-bayang salah nampaknya.

Zul Fattah said...

bersyukurlah sape yg dapat.. kita masih lg mnunggu elaun ..

boni kacak said...

saya ni dah lama tak merasa apa2 bonus. hehehe.. bertahun2 dah rasanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012