Like Emas Like Powergold

Pages

@aimaniman |

Hot : Kisah Ashraf Muslim vs Dayana vs Wan Sakinah

"Sucinya aku, kau miliki di Makkah,
Hebatnya dia, kau sembunyikan di Thailand"....

Indahnya....
Cantik ke?
Kontroversi kisah Puisi Dayana...
Dayana nafikan nukilannya..

Pada mama, jika puisi tu nukilan Dayana pun tak apa. Sebenarnya, nukilan tu tak memburukkan sesiapa, cuma luahan hati seorang isteri yang sedih atas tindakan sang suami. Dayana tak memburuk-burukkan sesiapa, dia cuma insan kerdil yang berhak untuk bersedih dan terkilan dengan keterlaluan sang suami. Luahan hati bapa Dayana, Haji Lokman dalam Harian Metro semalam pun amat menyentuh perasaan mama. Intipati luahan hati sang ayah, "Alasan Ashraf untuk berkahwin lagi kerana tiada zuriat, tidak boleh diterima kerana mereka baru berkahwin 2 tahun. Dayana baru sahaja menamatkan pengajian.." Biasa kan kita dengar, orang yang berkahwin menangguhkan untuk mengandung semasa masih dalam pengajian dan mungkin Dayana dah berbincang dengan Ashraf tentang ini. Lagipun, mereka baru berkahwin dua tahun, bukan jangka masa lama,sedangkan ada pasangan yang belum dikurniakan zuriat walaupun usia perkahwinan sudah menjangkau puluhan tahun, namun mereka masih setia. Mama ada juga terbaca, Ashraf memang sudah memperkenalkan Wan Sakinah ni ketika dia dan Dayana masih lagi bertunang. So, kalau ada orang ketiga, mengapa teruskan saja ikatan dengan Dayana. Pada mama, walau apa-apa pun alasan, sikap Ashraf memang tidak boleh diterima. Cuma, tabik mama pada Dayana kerana masih mampu cool, berpakaian sedondon dan berpegangan tangan apabila keluar dari Mahkamah Syariah. 


Sudah baca sila komen

10 comments:

pinky_liscious said...

tu la kesian sangat dengan nasib dayana..

Kakzakie said...

Kita mampu bersimpati aje...

♥ sitifarhana ♥ said...

sian sangat kat dayana. huu.

lia said...

hati perempuan ni terusik dgn situasi Dayana...

Nurzakiah Hanum said...

simpati

norhidana miswan said...

mmg bersimpati pd dayana... sudah la di bulan puasa ni dia di uji, diri sndiri sbuk ngn jd doktor pelatih suami pulak bt hal... kesian... zalim sungguh manusia bernama ashraff muslim tuh

Khai♥Rin : anies said...

Andai wan sakinah jg x menghasilkn zuriat,apa tindakan asyraf?kawin kali ke 3?

boni kacak said...

sama-sama kita doakan yang terbaik buat mereka semua :)

Mas Zull said...

assalamualaikum aimaniman....yer la kesian kat dayana...:)

Saliha Othman said...

setiap yg berlaku ada hikmah disebaliknya...Insyallah ada kebaikan yg menanti Dayana nnt. tabahkan hati & moga kuat hadapi dugaan hidup ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012