Klik@Lazada

nuff

AFB Feeds

Hot : Kisah Ashraf Muslim vs Dayana vs Wan Sakinah

Cikgu Iza | July 19, 2013 | 10 Komen |
"Sucinya aku, kau miliki di Makkah,
Hebatnya dia, kau sembunyikan di Thailand"....

Indahnya....
Cantik ke?
Kontroversi kisah Puisi Dayana...
Dayana nafikan nukilannya..

Pada mama, jika puisi tu nukilan Dayana pun tak apa. Sebenarnya, nukilan tu tak memburukkan sesiapa, cuma luahan hati seorang isteri yang sedih atas tindakan sang suami. Dayana tak memburuk-burukkan sesiapa, dia cuma insan kerdil yang berhak untuk bersedih dan terkilan dengan keterlaluan sang suami. Luahan hati bapa Dayana, Haji Lokman dalam Harian Metro semalam pun amat menyentuh perasaan mama. Intipati luahan hati sang ayah, "Alasan Ashraf untuk berkahwin lagi kerana tiada zuriat, tidak boleh diterima kerana mereka baru berkahwin 2 tahun. Dayana baru sahaja menamatkan pengajian.." Biasa kan kita dengar, orang yang berkahwin menangguhkan untuk mengandung semasa masih dalam pengajian dan mungkin Dayana dah berbincang dengan Ashraf tentang ini. Lagipun, mereka baru berkahwin dua tahun, bukan jangka masa lama,sedangkan ada pasangan yang belum dikurniakan zuriat walaupun usia perkahwinan sudah menjangkau puluhan tahun, namun mereka masih setia. Mama ada juga terbaca, Ashraf memang sudah memperkenalkan Wan Sakinah ni ketika dia dan Dayana masih lagi bertunang. So, kalau ada orang ketiga, mengapa teruskan saja ikatan dengan Dayana. Pada mama, walau apa-apa pun alasan, sikap Ashraf memang tidak boleh diterima. Cuma, tabik mama pada Dayana kerana masih mampu cool, berpakaian sedondon dan berpegangan tangan apabila keluar dari Mahkamah Syariah. 

10 comments:

  1. tu la kesian sangat dengan nasib dayana..

    ReplyDelete
  2. Kita mampu bersimpati aje...

    ReplyDelete
  3. hati perempuan ni terusik dgn situasi Dayana...

    ReplyDelete
  4. mmg bersimpati pd dayana... sudah la di bulan puasa ni dia di uji, diri sndiri sbuk ngn jd doktor pelatih suami pulak bt hal... kesian... zalim sungguh manusia bernama ashraff muslim tuh

    ReplyDelete
  5. Andai wan sakinah jg x menghasilkn zuriat,apa tindakan asyraf?kawin kali ke 3?

    ReplyDelete
  6. sama-sama kita doakan yang terbaik buat mereka semua :)

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum aimaniman....yer la kesian kat dayana...:)

    ReplyDelete
  8. setiap yg berlaku ada hikmah disebaliknya...Insyallah ada kebaikan yg menanti Dayana nnt. tabahkan hati & moga kuat hadapi dugaan hidup ini.

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

nuff

SantaiEmas

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Babab Ping

My Love and Cute Kids © . Designed by MaisarahSidi.com