Klik@Lazada

nuff

AFB Feeds

Cikgu Wajib Berseluar Dalam!

Cikgu Iza | September 09, 2013 | 13 Komen |

Cikgu tak pakai seluar dalam ke???????
Guru adalah model, apa-apa yang dilakukannya di hadapan kelas menjadi tontonan tidak kurang daripada 40 orang murid yang meningkat remaja. Sebab tu, bila ditanya faham ke tidak, respons mereka ... baju cikgu beli di mana! Tindakan pihak pengurusan sekolah di barat ni pasti hasil daripada rentetan masalah keruntuhan moral remaja masa kini. Bayangkan jika guru berseluar atau berskirt sendat menulis di papan hitam, belum lagi baju guru yang jarang sehingga menonjolkan susuk tubuhnya! Nasib baik etika pemakaian guru di Malaysia sudah ditetapkan. Nampak gayanya,negara maju juga perlu mencontohi peraturan yang sudah diguna pakai di Malaysia.Pendek kata undang-undang Islam bersifat universal dan terbaik untuk sebarang situasi. Namun, kenapa masih ada yang ego untuk terus menolak?

Published with Blogger-droid v2.0.10

13 comments:

  1. Hihihi.... Betul. Etika pakaian kena jaga

    ReplyDelete
  2. Kalau ikut undang-undang Islam sebenarnya baru betul moral dan maruah akan terjaga...

    ReplyDelete
  3. sebagai guru memang kena jaga etika pemakaian...

    ReplyDelete
  4. masih ada sekolah dimana guru2 guna legging ketika mengajar..sedih sebab pengetua nya tak amik kisah dengan alasan guru tersebut 'orang kuat' atau 'orang lama' kat sekolah tu.

    ReplyDelete
  5. oppps cube akak bayangkan kalu cikgu tu udahla pakai skirt pendek idak pakai spende, tibe2 makerpen jth nongeng time amik tuh... tak ke wayang free kt anak2 muridnyer... huhuhu

    ReplyDelete
  6. betul tu. cikgu model terbaik. kalau cikgu pun dok wat free show. cam na kan.

    ReplyDelete
  7. hehehe betul sgt tu, KA setuju !

    ReplyDelete
  8. bkn seluar dlm je kak..kain dlm pon suppose kena pakai..br la x jelas 2 batu nisan tu hehehe

    ReplyDelete
  9. mmg betul.. cikgu memang menjadi perhatian anak2 murid.. hehe

    ReplyDelete
  10. haah..betul!! pakaian cikgu mmg sentiasa jadi perhatian murid..heheh..saya masa sekolah pun suka tgk cikgu pakai baju apa..hehehe

    p/s: menabung escape =)

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

nuff

SantaiEmas

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Babab Ping

My Love and Cute Kids © . Designed by MaisarahSidi.com