Like Emas Like Powergold

Pages

@aimaniman |

Cikgu Wajib Berseluar Dalam!

Cikgu tak pakai seluar dalam ke???????
Guru adalah model, apa-apa yang dilakukannya di hadapan kelas menjadi tontonan tidak kurang daripada 40 orang murid yang meningkat remaja. Sebab tu, bila ditanya faham ke tidak, respons mereka ... baju cikgu beli di mana! Tindakan pihak pengurusan sekolah di barat ni pasti hasil daripada rentetan masalah keruntuhan moral remaja masa kini. Bayangkan jika guru berseluar atau berskirt sendat menulis di papan hitam, belum lagi baju guru yang jarang sehingga menonjolkan susuk tubuhnya! Nasib baik etika pemakaian guru di Malaysia sudah ditetapkan. Nampak gayanya,negara maju juga perlu mencontohi peraturan yang sudah diguna pakai di Malaysia.Pendek kata undang-undang Islam bersifat universal dan terbaik untuk sebarang situasi. Namun, kenapa masih ada yang ego untuk terus menolak?

Published with Blogger-droid v2.0.10

Sudah baca sila komen

13 comments:

Mama Adam said...

Hihihi.... Betul. Etika pakaian kena jaga

Nurzakiah Hanum said...

betul2

Cik Itah@RRP said...

nice topic ni..hehe..

Kakzakie said...

Kalau ikut undang-undang Islam sebenarnya baru betul moral dan maruah akan terjaga...

Ρυαи Gојεѕ said...

betul2. PG sokong.

Farah Waheda Wahid said...

sebagai guru memang kena jaga etika pemakaian...

Sue Bee said...

masih ada sekolah dimana guru2 guna legging ketika mengajar..sedih sebab pengetua nya tak amik kisah dengan alasan guru tersebut 'orang kuat' atau 'orang lama' kat sekolah tu.

norhidana miswan said...

oppps cube akak bayangkan kalu cikgu tu udahla pakai skirt pendek idak pakai spende, tibe2 makerpen jth nongeng time amik tuh... tak ke wayang free kt anak2 muridnyer... huhuhu

wantie said...

betul tu. cikgu model terbaik. kalau cikgu pun dok wat free show. cam na kan.

Kesuma Angsana said...

hehehe betul sgt tu, KA setuju !

Khai♥Rin : anies said...

bkn seluar dlm je kak..kain dlm pon suppose kena pakai..br la x jelas 2 batu nisan tu hehehe

mama maman aka yana said...

mmg betul.. cikgu memang menjadi perhatian anak2 murid.. hehe

mama ila said...

haah..betul!! pakaian cikgu mmg sentiasa jadi perhatian murid..heheh..saya masa sekolah pun suka tgk cikgu pakai baju apa..hehehe

p/s: menabung escape =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012