Klik@Lazada

nuff

AFB Feeds

SiTanggang Moden atau Ayah Kurang Ajar

Cikgu Iza | September 05, 2013 | 11 Komen |

Malu mama baca kisah muka depan HM hari ini. Dah la dia ni selebriti, tanpa segan silu pula ingin membawa kes ayahnya ke mahkamah untuk arahan dipenjara! Waima apa-apa jua almusabab pertelingkahan anak-beranak ni, tindakan membawa kes ke mahkamah seolah-olah membuka pekung di dada. Orang luar hanya mentertawakan kita saja sebenarnya! Tentu ada sebab siayah mahu sianak keluar dan mahu menjual rumahnya. Sebenarnya, masalah ini perlu diselesaikan secara dalaman, bukan mendedahkannya di dada akhbar langsung membawa ke mahkamah. Sebenarnya, kes ni melahirkan sitangang moden atau siayah yang kurang mengAJAR? Rajuk ayah perlu dipujuk, bukan api disimbah petrol..lagipun petrol dah naik 20 sen, jangan dibazir2kan. Marilah kita menjadi anak yang membahagiakan orang tua, bukan anak yang menjunjung ego semata2....

Published with Blogger-droid v2.0.10

11 comments:

  1. aduhai tak tau nak cakap apa dah !

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Mama

    Subhanallah

    ReplyDelete
  3. teruk mana pun...apapun kesalahannya bapa tetap bapa.. kejam sungguh nak penjarakan bapa sendiri um :(

    ReplyDelete
  4. haishh mcm2 kan.. ada gak terbaca semlm.. ehh wan norazlin ni dah x bertudung ke? huhu.. sebnrnya, kalo ada masalah keluarga dudok la berbincang baik2.. x malu ke smpai smua tau hal peribadi mcm ni.. wlu jahat mana pun ayah, ingtlah dia yg dulu pernah membesarkan.. wallahualam..

    p/s: sy dah follow sini.. =)

    ReplyDelete
  5. Mcm manalah nk dijadikan contoh yg baik kalau dh mcm ni... Mcm mcm kes dia ni sejak dulu lg

    ReplyDelete
  6. bole selesai dengan cara baik...

    ReplyDelete
  7. ni wan nor azlin pelakon tu ke?..tak mcm muka dia pulak dlm akhbar tu..apa pon takkan la sanggup buat ayah sendiri begitu..

    ReplyDelete
  8. Salah satu tanda dunia ini kian uzur, tanda kiamat semakin menghampiri kita. Insaflah...

    ReplyDelete
  9. dia ni bukan dulu pakai tudung ke?

    teringat la bideo..bahahahhaha

    ReplyDelete
  10. Tergamak nak penjarakan ayah yg dh uzur n tua? Nih sah anak x kenang budi..mse kecik sush pyh ayah membesarkan nih blsn yg ayh die dpt? Sedihnye hai..

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

nuff

SantaiEmas

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Babab Ping

My Love and Cute Kids © . Designed by MaisarahSidi.com