Bajet 2014 : Apa yang Sensasi Sebenarnya...

October 26, 2013

Semalam Bajet 2014 sudah menjadi sejarah, banyak yang memberi komen, banyak yang 'mengamuk' dan b@nyak juga yang 'suka'... Secara ringkasnya ini yang kita dapat sebenarnya.,..

Brim yang paling hangat dibincangkan kerana memang dah resmi manusia bila dapat duit, biji mata terus membesar! Tapi seingat mama, dari mulut orang no 2 Malaysia sendiri Brim akan naik kepada 1000 atau 1200 tapi malangnya hanya 650 je. Mungkin orang no 1 tak tengok koot ucapan 'pembantunya' tu kot.,. Tapi kalau tak seiring, kira kamcing ke mereka.,, kalau nakhoda 1 dan 2 'x duduk semeja' rasa2nya ok ke Malaysia nih? Ish ish ish.... garu dagu juga ni... Perkara yg mama tunggu2 ialah bonus, alhamdulillah pm najib tak lupa kami, beri juga setengah bulan..tapi napa Januari ye... sedangkan perbelanjaan sekolah pada disember..Ada sesapa boleh 'baca' pemikiran tok jib? Lagi 1 yg ditruskan ialah duit bantuan persekokahan rm100... tq tok jib kerana 'menggalakkan' ibu bapa berpusu2 datang ke sekokah... thn lepas yb umno datang p beri duit 100 di sekolah, tahun ni yb pkr yg menang kat sini, so yb pkr dibenarkan ke? Atau hanya guru kelas je tanpa perlu diheboh2kan mcm sblum pru13 lalu? Yg paling sensasi ialah kenaikan harga gula bermakna pemansuhan subsidi gula dan cukai gst... Entahlah, mungkin rakyat diminta 'membantu' sama kot menangani ekonomi negara yg semakin merudum... Takkan nak suruh kerajaan je 'bersusah payah'.. Antara respons en somi ..model anak muda felda yang amat 'dicintai' oleh Geng tok jib... Di pengakhiran bajet semalam, susah juga tok jib nak sebut ni...pemberian coli khas utk pesakit breast cancer thp 4...dalam keprihatinan tok jib tu, tergeliat juga lidahnya nak sebut 'coli'..malu ke? Tapi percayalah, bajet paling sensasi ialah bajet 2017 kerana pru14 insyaalah pada 2017 nanti,.. time tu mungkin bonus 3 bulan, gst diturunkan, brim 2000... alhamdulillah!
Published with Blogger-droid v2.0.10

You Might Also Like

4 Comment

  1. tertarik saya membacanya,ada kebenarannya...

    ReplyDelete
  2. kalau umur panjang, insyaAllah kita nantikan bersama

    ReplyDelete
  3. Jujurnya, dah beberapa tahun golongan miskin bandar/ tak kaya tak miskin/ tak layak dapat BR1M merasakan keperitannya...Lebih2 lagi golongan mereka ini yg bukan bekerja kerajaan..dah la tak dapat bonus, takde pula BR1M...Banyak pihak suarakan benda ni, tapi pentadbiran Najib buat tak dengar sahaja...Jadi jangan salahkan rakyat dari golongan ini ( yg mana majoritinya golongan belia sekitar 25 - 40), membuat pilihan lain masa PRU 14 kelak..

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels