Suami yang Kuat di Mata Isteri

November 05, 2013

Alangkah bertuahnya jika memiliki suami yang kuat.

Namun begitu, istilah kuat begitu subjektif. Mungkin pada sesetengah orang, badan lelaki yang berotot pejal melambangkan kekuatan hakiki. Namun, bagi sang isteri, cukuplah hanya dengan kekuatan untuk mengatasi masalah yang dihadapi oleh mereka, sudah cukup untuk melabel sang suami sebagai kuat. Biarlah dianggap 'lembik', namun kuat di mata permaisuri hati masing2. Tapi, kekuatan yang diberi, jangan pula disalah guna. Ironinya, lelaki yang membantu isteri di dapur, buat kerja2 perempuan dianggap lelaki 'lembik', namun kenapa perempuan yang bekerja di luar membantu ekonomi suami dan keluarga tidak dianggap perempuan 'kuat'? Walaupun lelaki dianggap lebih kuat secara fizikalnya berbanding perempuan, namun belum ada lelaki yang mampu menanggung kesakitan melahirkan seperti perempuan! Jadi, terimalah seadanya kekuatan pasangan masing2, isi 'kelemahan' pada pasangan dengan kekuatan yang dimiliki oleh mana2 pihak, in sha alah kita adalah pasangan 'paling kuat'!
Published with Blogger-droid v2.0.10

You Might Also Like

4 Comment

  1. betul tu. Terima la pasangan kita seadanya. Jodoh tu Allah dah pilih yg terbaik utk kita sebagai ujian dan juga pelengkap.

    ReplyDelete
  2. Org kate - Just be yoruself. Jgn le tiru org. Tak best!

    ReplyDelete

Komen mencerminkan diri kita. Segala komen yang ditulis diucapkan ribuan terima kasih. Jangan serik untuk menulis komen demi kebaikan bersama.

PING

CK Free Auto Backlink My Ping in TotalPing.com Personal Blogs
best blogs

Popular Posts

Blog Archive

Labels