Like Emas Like Powergold

Pages

@aimaniman |

i-Think : Macam Best jer, Macam Comel jer...

i-Think....
Kenapa tak boleh awan cikgu? Kenapa tak boleh buat bunga cikgu? Kenapa tak boleh kotak cikgu? Nak salin nota macam biasa boleh ke? Itulah i-Think.. macam best jer, macam comel jer...


Guru-guru tentu pening apabila hendak mengaplikasikan i-think di kelas. Bukan saja kelas akhir, malah kelas awal pun 'leceh' apabila diminta melukis peta bulatan dan peta buih berganda. Hampir 1 masa dihabiskan hanya untuk melukis bulatan, tapi hasilnya bukan bulatan yang kita dapat, tapi karipap kempis, bulatan senget dan macam-macam bentuk lagi. Kalau diikutkan hati, malas nak aplikasikan i-Think di kelas kan? Tapi 'mem besar' ..'kejar' pula.. so nak tak nak kena buat juga. Jadi bagi guru-guru yang ada masalah serupa, bolehlah klik ke alamat di atas tu.. Ada 2 peta i-Think yang boleh dikongsi bersama. Tinggal print, riso dan edar.... Boleh lah kita jimat masa dan latih anak murid mencari isi.. supaya apabila diobserve tidak 'mati kutu' kita kat depan nun... 

Sudah baca sila komen

5 comments:

Nurzakiah Hanum said...

jimatkan masa

Sue Bee said...

senang sikit kerja kalo ada benda cam ni boleh membantu,kan..

Khai♥Rin : anies said...

suka ke x suka ke, kn buat jg kan? ;-)

Cik Itah@RRP said...

salam. wahh..bagus ni..

aTieYusof Family said...

BAru je member cikgu dok sembang tentang i-think ni..harapnya membawa byk kebaikan pd pelajar..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012