Like Emas Like Powergold

Pages

@aimaniman |

Entry Sedih : Berapakah Nilai Anak kita?

Berapakah nilai permata hati kita? Di hati kata tidak ternilai dengan apa-apa jua, tapi betulke?
Jom baca info ni, memang sedih gila. Terasa diri kerdil kerana 'mengkerdilkan' kurniaan dan amanah daripada-Nya.

Sedih apabila membaca info bermanfaat buat ibu bapa yang alpa macam mama. Kata permata hati tidak ternilai dibandingkan dengan apa-apa pun di dunia, kenapa pula apabila permata hati setakat menganggu kita 'menelaah' fb pun, mereka diherdik! Apalah nilai fb jika dibandingkan permata hati yang telah kita kandung dan keperitan ketika melahirkan mereka dahulu?
Semoga peringatan ini menjadi pedoman maha berguna buat mama dan semua ibu bapa dalam menjaga amanah-Nya yang tidak ternilai ini.

posted from Bloggeroid


Sudah baca sila komen

4 comments:

norhidana miswan said...

huhuhu sentap, kita sering terkhilaf atau kadang sengaja terlupa...

betul kak, bkn kata org lain kadang diri sndiri jugak... mrh klu anak bt slh huhuhu...

ye, di waktu hepi waktu sedih tkt kehilangan kita katakan anak tu sgt bernilai tp waktu dia bt slh sikit pun kite dh marah mcm nk gila...

Nurzakiah Hanum said...

sedihnya

Daddy Ziyyad said...

Kita sering mengadu busy..
Kita tak sempat nak berbual bual, bermain main dengan anak..Tapi natijahnya, kita banyak ' berbual di FB..di Whatsapp'

Najib Ariyan said...

pernah dengar dialog ni kan:

Anak: Ibu, kalau ibu bagi kunci almari tu pada bibik untuk bibik pegang, boleh tak bu?

Ibu: Eh... tak boleh... nanti barang2 berharga ibu hilang bibik larikan macam mana?

Anak: Jadi kenapa ibu bagi kakak pada bibik? Kakak tak berharga ker?

Ibu: (terdiam)....

apa anda akan jawab kalau anak sendiri tanya begitu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Template Edited By Cikgu Ma ♥ All Rights Reserved ©Aimaniman 20/12/2012